مطالب حوزه فناوری

۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۹

آپدیت جدید ویندوز 10 حامل مهمانی ناخوانده

مایکروسافت به تازگی آپدیت جدیدی را برای ویندوز 10 منتشر کرده که در این به‌روزرسانی شاهد حضور ابزاری جدید هستیم که بدون اجازه قبلی برای تمامی کاربران نصب می‌شود و امکان حذف آن وجود ندارد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۹

آیا گوشی های آیفون 12 به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شوند؟

مینگ‌چی کو در گزارشی جدید نوشت اپل تصمیم گرفته نمایشگر ۱۲۰ هرتز را در هیچ‌یک از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ استفاده نکند. این تحلیلگر از بازطراحی اپل واچ در سال آینده‌ی میلادی خبر می‌دهد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۸

جدیدترین گوشی اقتصادی شیائومی رسما معرفی شد

شیائومی گوشی Redmi 9i را رونمایی کرد. این گوشی اقتصادی نسخه‌ی قوی‌تر گوشی ردمی 9A به‌شمار می‌رود.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۷

آیا رقیب گلکسی زد فلیپ توسط کمپانی HP تولید می‌شود؟

طبق گزارشات ظاهرا شرکت اچ پی قصد دارد تا گوشی هوشمندی با نمایشگر تاشو عرضه کند.
گلکسی زد فلیپ سامسونگ، چندی است که معرفی شده و همین موضوع، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی را بر آن داشته تا محصولی با این سبک و سیاق را طراحی و رونمایی کنند. کمپانی اچ پی یکی از این برندها است که به نظر می‌رسد قصد دارد تا دنیای گوشی‌های هوشمند را با ارائه محصولی منعطف و معرفی رقیبی برای گلکسی زد فولد، اصحاب رسانه را سورپرایز کند.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۶

خبر خریداری استودیو Bungie توسط مایکروسافت تکذیب شد!

روزهای گذشته با اخبار و شایعات زیادی درباره حرکت جدید و بزرگ مایکروسافت رو به رو شدیم. یکی از احتمالات، خریداری استودیو Bungie بود که توسط مدیر عامل استودیو تکذیب شد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۶

هوآوی در آستانه فاجعه‌ای بزرگ!

با وجود تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی قطعات لازم برای ساخت گوشی‌های هوآوی رو به اتمام است. تحریم‌های بیشتری از امروز علیه هوآوی وضع شده است و این شرکت فعلا برنامه‌ جایگزینی ندارد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۵

مشخصات گوشی ریلمی C17 افشا شد

گوشی ریلمی C17 به عنوان چهارمین نسل از خانواده C در آستانه‌ی معرفی است. به تازگی مشخصات کامل Realme C17 افشا شده است.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۴

زمزمه‌های معرفی پیکسل 5 شدت گرفت

گوگل با انتشار پوستری اعلام کرد که در تاریخ 9 مهرماه رویدادی ویژه برپا خواهد کرد. انتظار می‌رود که در این مراسم از پیکسل 5 پرده‌برداری شود.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۳

دستور العمل ساماندهی بات ها و ربات ها ابلاغ شد

معاون اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی از ابلاغ دستور العمل ساماندهی بات ها و ربات ها در فضای مجازی در راستای ضوابط فنی و اجرایی مرتبط با تحقق الزامات شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۲

اکسپریا 5 II سونی تائیدیه TENAA را دریافت کرد

روز گذشته اسمارت‌فون اکسپریا 5 II سونی موفق به دریافت گواهینامه FCC در ایالات‌متحده شد و اکنون پس از مدت تنها 1 روز گزارشات مخابره شده از صدور تائیدیه TENAA برای این گجت حکایت دارند. این گواهینامه برخی جزئیات مربوط به اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سونی را رسما موردتائید قرار داده است.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۱

سونی تولید کنسول های PS5 را میلیون ها عدد کاهش داد

شرکت سونی به دلیل بروز مشکلات کارخانه ای تعداد تولید کنسول های PS5 را به میزان قابل توجه ای کاهش داد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۰

سامسونگ از ۴ سنسور دوربین جدید رونمایی کرد

سامسونگ طی ۲ سال گذشته از چندین سنسور دوربین باکیفیت رونمایی کرده که نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد. حالا این شرکت ۴ سنسور دوربین جدید معرفی کرده که به لطف داشتن پیکسل‌های کوچک‌تر، نسبت به نسل قبلی خود اندازه کوچک‌تری دارند و این موضوع برای سازندگان گوشی‌ها مزیت مهمی محسوب می‌شود.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۲۰

راه‌اندازی خدمات ویدیویی جدید در یوتیوب

سرویس یوتیوب شرکت آلفابت یک سرویس ویدیوی کوتاه جدید به نام Shorts در داخل پلتفرم اشتراک گذاری ویدیویی خود راه اندازی کرد که مشابه مدل تیک تاک است.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۱۹

فیس‌بوک تمایلی به مقابله با دروغ پراکنی ندارد

کارمند اخراجی فیس‌بوک، با انتشار یادداشتی از تلاش احزاب و دولت‌های مختلف برای دروغ پراکنی در فیس‌بوک و بی توجهی این شرکت پرده برداشت.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۱۵

فعالیت صنعت بازی موبایلی کشور با کمتر از 10 درصد ظرفیت

صنعت بازی موبایلی کشور با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۱۴

رضه آخرین پرچم‌داران مبتنی بر کایرین شاید سال آینده

عرضه هواوی میت ۴۰ احتمالا به سال ۲۰۲۱ موکول می‌شود.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۱۴

سونی از یک دوربین جدید رونمایی کرد

سونی از دوربین A7C رونمایی کرد. این محصول یکی از کوچک‌ترین دوربین‌های میرورلس فول فریم از خانواده آلفا محسوب شده و از ماه آینده میلادی با قیمت ۱۷۹۹ دلار(حدود 42.3 میلیون تومان) به بازار عرضه می‌شود.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۱۳

همکاری دو شرکت صاحب نام برای تولید تجهیزات گیمینگ اقتصادی

ایکیا از چندین وقت پیش با بخش خانه هوشمند و اپلیکیشن واقعیت افزوده مبلمان خود وارد بازار فناوری شده، اما حالا این کمپانی سوئدی می‌خواهد با همکاری ایسوس سهمی در بازار گیمینگ داشته باشد و تجهیزات مخصوص بازی تولید کند.