مطالب حوزه فناوری

۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴ : ۴

کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه‌های اجتماعی

در حالی که این روزها دسترسی غیرمجاز به گوشی و شبکه‌های اجتماعی کاربران به واسطه مهندسی اجتماعی افزایش یافته، کاربران با رعایت نکات امنیتی ساده می‌توانند از این روش کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴ : ۳

از گوشی تاشو گلکسی Z Flip 2 چه انتظاراتی داریم؟

گلکسی Z Flip یکی از جذاب‌ترین گوشی‌هایی بود که در سال جاری توسط سامسونگ روانه‌ی بازار شد. این گوشی یادآور نوستالژی گوشی‌های تاشو عمودی است که سال‌ها قبل محبوبیت زیادی داشتند اما این تنها ویژگی مثبت گوشی موردنظر نبود. در هر صورت در آینده‌ی نزدیک اطلاعات مختلفی در مورد نسل بعدی این گوشی که فعلا از آن به عنوان گلکسی Z Flip 2 یاد می‌کنیم، منتشر خواهد شد.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴ : ۲

زن بیمار قربانی حمله باج‌افزاری به بیمارستان شد

یک بیمار زن در طی حمله باج افزاری به بیمارستان دانشگاه «دوسلدورف» آلمان جان خود را از دست داد که احتمالا به اولین قربانی چنین حملاتی به بیمارستان‌ها تبدیل می‌شود.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴ : ۱

آیا گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 اندروید 11 را دریافت می‌کند؟

گوشی «سونی اکسپریا ۵ II» اندروید ۱۰ خارج از جعبه عرضه می‌شود. با این حال، یک خبر تأیید نشده ادعا می‌کند که این گوشی، مدت زمان طولانی با نسخه ۱۰ باقی نخواهد ماند، زیرا خیلی زود، پس از انتشار تلفن (که اواخر ماه اکتبر خواهد بود) به روزرسانی اندروید ۱۱ در دسترس خواهد بود.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴ : ۰

قرارداد همکاری اورکل و تیک تاک پیچیده تر می‌شود

بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک اعلام کرد دولت چین باید قرارداد همکاری با اورکل را تایید کند. این امر حاکی از آن است که مسیر تیک تاک برای اجتناب از تحریم های آمریکا پیچیده تر خواهد بود.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴ : ۰

وجود حفره امنیتی خطرناک در فایرفاکس

نتایج یک بررسی امنیتی جدید نشان می‌دهد حفره‌ای خطرناک در مرورگر اینترنتی فایرفاکس موجب می‌شود تا هکرها بتوانند از طریق شبکه‌های وای فای به محتوای این مرورگر دسترسی یابند.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۳ : ۵۹

قیمت لوازم جانبی پلی استیشن 5 اعلام شد

در کنار اعلام قیمت 399 دلاری(حدود 10.7میلیون تومان) برای پلی استیشن 5 دیجیتال و 499 دلاری(حدود 13.4 میلیون تومان) برای نسخه استاندارد این کنسول، سونی قیمت لوازم جانبی پلی استیشن 5 را نیز اعلام کرد که در تاریخ 12 نوامبر، همزمان با عرضه کنسول جدید این کمپانی ژاپنی روانه بازار خواهند شد.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۳ : ۵۸

لیست گوشی های دریافت کننده اندروید ۱۱

اخیرا اندروید ۱۱ به صورت رسمی توسط گوگل منتشر شد، اما کدام گوشی ها می‌توانند نسخه جدید اندروید را دریافت کنند؟ در ادامه با تهیه لیستی از گوشی های دریافت کننده Android 11 به این پرسش پاسخ دادیم.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۵۰

ریزر اطلاعات ۱۰۰ هزار کاربر را فاش کرد

یک کارشناس امنیت سایبری شکافی در یکی از سرورهای شرکت «ریزر» کشف کرده و معتقد است اطلاعات ۱۰۰ هزار کاربر فاش شده است.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۵۰

افزایش تقاضای تبلت

با رواج آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا بازار انواع تبلت‌ هم داغ شده است.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۴۹

قیمت انواع گجت‌های هوشمند در بازار

این روز‌ها استفاده از گجت‌های هوشمند و لوازم جانبی دیجیتال بین کاربران بسیار زیاد شده و افراد همواره تمایل دارند تا با خرید تجهیزات دیجیتالی جدید در عرصه فناوری بروز باشند. لوازمی همچون هدست‌های بلوتوثی، پاوربانک‌ها، ساعت‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی زندگی روزمره را برای انسان‌ها جذاب‌تر می‌کنند و راحتی را به افراد هدیه می‌کنند.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۴۹

عرضه جهانی هواوی میت ۴۰ به تأخیر افتاد

ظاهراً کمبود قطعات سخت افزاری باعث خواهد شد عرضه جهانی هواوی میت ۴۰ – Huawei Mate 40 تا سال آینده به تأخیر بیافتد و امسال این گوشی فقط در چین عرضه شود.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۸

پاسخ وزیر ارتباطات به سؤال مکرر درباره اینترنت رایگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توضیحاتی را در ارتباط با ثبت نام مجدد معلمانی که پیش از این در طرح اینترنت رایگان آموزشی ثبت اطلاعات نکرده بودند، ارائه داد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۴

ستفاده از تمام سرویس‌های اپل در قالب پکیج Apple One ممکن شد

اپل از باندل جدیدی به نام Apple One رونمایی کرد که سرویس‌هایی همچون اپل موزیک، اپل TV پلاس، اپل آرکید و اپل News Plus و iCould را در یک پکیج ارائه می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۴

شیائومی Mi 10T و Mi 10T Pro به نمایشگر ۱۴۴ هرتز مجهز می‌شوند؟

یکی از افشاگران صنعت موبایل ادعا می‌کند دو گوشی شیائومی Mi 10T و Mi 10T Pro قرار است از صفحه‌نمایشی LCD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و فناوری تخمین و جبران حرکت بهره بگیرند.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۳

همه اسم رمزهای پلی‌استیشن ۵ براساس آثار ویلیام شکسپیر بوده‌اند

یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی رددیت نکته‌ی جالبی از رسم نام‌گذاری‌ها در شرکت سونی منتشر کرده است که نشان می‌دهد تمامی اسامی رمز پلی‌استیشن ۵ از نمایشنامه‌های شکسپیر برداشته شده‌اند. همراه گیمفا باشید.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۳

درگیر شدن با اپل برای اپیک گیمز گران تمام شد

شرکت اپیک گیمز، مالک بازی فورتنایت اخیرا دعوای حقوقی بزرگی با شرکت‌های اپل و گوگل بر سر سهم بالای این دو شرکت از پرداخت‌های درون برنامه‌ای داشته. پس‌لرزه‌های دعوای این شرکت‌ها هنوز جریان دارند و از به گفته‌ی صاحب‌نظران احتمال می‌رود این ماجرا ضربه‌ی مالی سنگینی به شرکت اپیک گیمز وارد کند.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۲

افتتاح رینگ فیبرنوری جزایر جنوبی کشور با حضور وزیر ارتباطات

استاندار هرمزگان از حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قشم برای افتتاح پروژه بزرگ رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک خبرداد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۱

دیتاسنتر مایکروسافت در اعماق اقیانوس را ببینید

در سال 2018، مایکروسافت یک دیتاسنتر با 864 سرور و ظرفیت 27.6 پتابایت ذخیره‌سازی را در عمق 117 فوتی در اقیانوس در انتهای دریای اسکاتلند غرق کرد. امروز پس از گذشت 2 سال، این شرکت در گزارشی اشاره کرده است که آخرین آزمایش خود با موفقیت پشت سر گذاشته است و به یافته‌‌هایی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ایده یک دیتاسنتر مایکروسافت در اعماق اقیانوس می‌تواند ایده خوبی باشد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۱ : ۳۱

اسپیکر TS 2327 تسکو با ظاهر یک ماشین کلاسیک چوبی!

در این مطلب به بررسی مشخصات اسپیکر TS 2327 تسکو که به شکل یک ماشین چوبی کلاسیک است می‌پردازیم.