مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۰/۷/۲۵ - ۷ : ۴۹

حسرت ۱۷۸ ساله اقشار کم‌درآمد برای خرید خانه

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش مدت انتظار برای خرید خانه در سال‌های اخیر گفـت: با درآمد کنونی اقشار متوسط جامعه و هزینه‌های سرسام آور زندگی، خانه دار شدن به رویا تبدیل شده به نحوی که بر اساس آمار مسئولان مدت انتظار دهک اول برای خانه دار شدن به حدود ۱۷۸ سال رسیده است.
۱۴۰۰/۷/۲۵ - ۷ : ۴۸

کاسبی شرکت‌های بورسی با سود سهامداران خرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: همه شرکت ها سجامی شده‌اند اما الزاما قانونی برای پرداخت از طریق سجام وجود ندارد.
۱۴۰۰/۷/۲۵ - ۷ : ۴۸

رکود کم‌سابقه در بازار آهن

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه دولت و تولیدکننده نباید حق دخالت در بازار توزیع را داشته باشند، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد در بازار ۱۵ هزار و ۱۰۰ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.
۱۴۰۰/۷/۲۵ - ۷ : ۴۷

رشد ۱۳ درصدی حجم و ارزش معاملات بورس کالا

هفته گذشته یک میلیون و ۸۱۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته دوم پاییز حجم و ارزش معاملات هر یک جداگانه رشد ۱۳ درصدی را تجربه کردند.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۸

توضیحاتی درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اگر بخواهیم تولید با کیفیت داشته باشیم باید ابزار و قالب‌های به روز خریداری کنیم اما برای واردات با قوانین سخت گیرانه ای روبرو هستیم، گفت: برای حمایت از تولیدکننده داخلی باید سیاست یکپارچه‌ای اتخاذ شود.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۸

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن ممنوع است.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۸

حجم نقدینگی به مرز ۴ هزار میلیارد تومان نزدیک شد!

بانک مرکزی اعلام کرد:‌ حجم نقدینگی در مردادماه امسال برابر سه هزار و ۹۲۱ هزار میلیارد تومان شد که در مقایسه با مرداد سال گذشته ۳۹.۱ درصد رشد داشته است.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۷

دارایی و بدهی سیستم بانکی در مرداد ۱۴۰۰

بررسی جداول گزیده‌های آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که در مردادماه دارایی و بدهی سیستم بانکی برابر ۸هزار و ۸۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۷

کدام کشورها پوشاک ایرانی می‌پوشند؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، گفت که پوشاک ایران به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، افغانستان و ارمنستان صادر می‌شود.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۷

اولتیماتوم دوباره به صاحبان کامیون‌های وارداتی

بعد از آنکه در آغاز ترخیص کامیون های وارداتی، گمرک ایران به صاحبان کالا اعلام کرد که فورا جهت تعیین تکلیف و ترخیص اقدام کنند، بار دیگر طی مکاتبه‌ای با اعلام این که موانع مربوطه رفع شده، خواسته تا برای ترخیص مراجعه کرده و اگر مشکلات جزئی در این رابطه وجود دارد آن را طی سه روز آتی به گمرک اعلام کنند در غیر این صورت دیگر هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۶

میزان بدهی‌های خارجی ایران اعلام شد

بدهی خارجی ایران در پایان مرداد امسال،‌ به رقم هشت میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار رسیده است.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۵

قیمت جدید سه فرآورده لبنی ابلاغ شد؛ شیر نایلونی ۷۴۰۰ تومان

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به رئیس هیات مدیرها اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت جدید سه فرآورده لبنی را اعلام کرد.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۴

اجاره خانه چقدر گران شده است؟

اجاره بهای خانه در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۷ درصد گران شده است و خانوارهایی که اجاره را تمدید کرده‌اند حدود ۴۶.۹ درصد افزایش هزینه داشته‌اند.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۹ : ۲۴

افت قیمت رمزارزها

بیشتر ارزهای دیجیتالی مهم کاهش قیمت را تجربه کردند.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۳۲

پنج دلیل افزایش قیمت برنج در بازار

برنج محصول استراتژیک که عجین شده با هزاران رنج است این روزها رکورددار گرانی در بازار است و قیمت‌های کیلویی 45 هزار تومان را نیز ثبت کرده است. اما آن طور که مسئولان می‌گویند این قیمت ها حباب زیادی دارد و آنچه دست کشاورز را می‌گیرد، زیر 30 هزار تومان است که برای آن هزینه‌های زیادی انجام داده است، پس در این میان این تفاوت قیمت به جیب عده‌ای خاص می‌رود.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۳۱

پشت پرده واردات لوازم خانگی در زمان ممنوعیت

در روزهای اخیر اسنادی از ثبت سفارش لوازم خانگی در زمان ممنوعیت منتشر شده که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی مربوط به واردات مرزنشینی است؛ چراکه تصویب یک قانون از اواخر سال ۱۳۹۸ درهای واردات را گشوده است.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۳۱

هفت میلیارد دلار از ایران، هدیه به ترکیه!

مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران از «خروج ۷ میلیارد دلار ارز از ایران برای خرید ملک در ترکیه» طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ خبر داده است.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۳۰

رکوردزنی های پی‌درپی در هزینه وام مسکن

هزینه اوراق تسهیلات بانک مسکن در روز 11 مهر ماه وارد کانال 70 هزار تومان شده و رکورد 10 ماهه خود را ارتقا داد. این اتفاق موجب شد تا نرخ سود وام مسکن نیز با افزایشی متناسب با این قیمت به بیشینه خود از ابتدای آذر ماه سال گذشته تاکنون دست پیدا کند
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۲۹

مجوز ترخیص ۱۳ هزار تن برنج وارداتی صادر شد

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران با موافقت صورت گرفته در کارگروه ستاد تنظیم بازار، بیش از ۱۳ هزار تن برنجی که در گمرک دپو شده بود ترخیص و روانه بازار خواهد شد.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۲۸

کاهش آمار قاچاق پوشاک از ۲.۷میلیارد دلار به ۵۰۰هزار دلار!

آمارهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حکایت از کاهش واردات غیررسمی پوشاک از ۲.۷ میلیارد دلار سال ۹۷ به ۵۰۰ هزار دلار در سال ۱۴۰۰ دارد؛ موضوعی که اگرچه ممکن است کاهش آن بر روی کاغذ خودنمایی کند، اما مراکز تجاری و فروشگاههای مزین به نام برندهای خارجی، روایتی دیگر از آن دارند.