مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۲۸

سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی در شهریور ادامه یافت

طی شهریور ماه ۱۴۰۰ در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١١.٢ درصد، ماکارونی با ۵.٢ درصد و رشته آش با ٣.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۲۷

کالاهای وارداتی یک ماهه سه برابر شد!

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تجارت خارجی کشور در شش ماهه نخست سال جاری پرداخته که نشان دهنده بالارفتن عملکرد در تمامی حوزه‌ها نسبت به سال گذشته است.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۲۷

مشارکت ایران با ارمنستان برای تکمیل جاده 'تاتو' در ارمنستان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به مشارکت ایران و ارمنستان برای تکمیل جاده ترانزیتی 'تاتو' گفت: آذربایجان از مسیر ترانزیتی ایران به اروپا حذف می‌شود.
۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۱ : ۲۶

جهش قیمت نفت پس از نشست اوپک پلاس

پس از انتشار خبر توافق اوپک پلاس برای ادامه سیاست نفتی شان، قیمت نفت به شدت افزایش یافت.
۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۹ : ۴۵

تولید خودروسازان بزرگ به حدود ۴۳۰ هزار دستگاه رسید

بررسی آمارهای منتشر شده سامانه کدال حاکی از تولید ۴۲۹ هزار و ۴۱۴ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در نیمه نخست امسال است.
۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۹ : ۴۵

سود بالای بانکی، ترمز رشد بورس

کارشناس بازار سرمایه به تاثیر فروش اوراق با نرخ سود بالا و تاثیر آن بر روند معاملات بازار اشاره کرد و گفت: آفت و ترمز سرمایه‌گذاری در کشور نرخ بالای سود بانکی و اوراق است که این امر باعث می شود تا سرمایه‌گذاران با تعلل اقدام به تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام کنند.
۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۹ : ۴۵

نفت در مرز ۸۰ دلار مستقر شد

قیمت نفت روز جمعه به بالای ۷۸ دلار در هر بشکه صعود کرد و نزدیک به بالاترین رکورد سه سال اخیر که هفته جاری به ثبت رساند، ایستاد.
۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۹ : ۴۴

تورم و بحران بدهی به کمک طلا می‌آیند

بهبود قیمت طلا از پایینترین رکورد دو ماه اخیر، اندکی خوش بینی در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد ایجاد کرد و اکثریت هر دو گروه در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز قیمتهای بالاتر در هفته جاری را پیش بینی کردند.
۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۹ : ۴۴

رشد ۲۸درصدی صادرات غیرنفتی به عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کشور به عراق در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش، افزایش ۲۸ درصدی و از نظر وزنی رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۹ : ۴۴

شروع ریزش بازار اجاره در پاییز

بازار اجاره مسکن شهر تهران پس از رشد قابل توجه تقاضا در شهریور ماه که با افزایش قیمت‌ها مواجه بود در مهرماه به لحاظ حجم تقاضا با کاهش محسوسی مواجه شده و انتظار می‌رود به تدریج نرخ‌ها دست کم ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.
۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۹ : ۴۳

دلیل ونزوئلا برای خرید میعانات گازی از ایران

نبود میعانات گازی و رقیق کننده باعث شده تا بسیاری از چاه‌های نفتی در ونزوئلا غیرفعال شوند.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۵۰

32هزار میلیارد خسارت به گردشگری

بعد از تزریق میلیون‌ها دوز واکسن کرونا در کشور، حالا ستاد ملی مقابله با کرونا از سرگیری صدور روادید گردشگری را مصوب کرده است تا شاید این مصوبه هم واکسنی برای جبران میلیاردها تومان خسارات صنعت گردشگری باشد.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۹

بورس تهران استخراج رمز‌ارز را تکذیب کرد

روابط عمومی بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ فعالیتی در زمینه استخراج رمز ارز در شرکت بورس تهران وجود ندارد و موضوع پنهانی که عده ای مدعی کشف آن شده اند، اساساً تکذیب می شود.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۸

مصوبه پرداخت وام ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن به شعب ابلاغ شد

مقام مسئول بانک مسکن از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار درباره افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به شعب بانک مسکن در سراسر کشور خبر داد.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۷

افزایش چند برابری سرمایه با حذف ارز دولتی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، برداشت بخش خصوصی این است که دولت سیزدهم قصد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد و اگر این تصمیم اجرایی شود تبعات مثبت مهمی در بخش کشاورزی رویت خواهد شد.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۷

قیمت مرغ اعلام شد

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: در ایام‌ تعطیل، عرضه مرغ گرم در صورت باز بودن میادین بدون وقفه انجام می شود.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۶

جذب سرمایه‌گذاری و تحقق توسعه اقتصادی با بهره‌گیری از بازار شفاف بورس

بازار سرمایه به‌ عنوان بازاری با ساز و کار شفاف و مولد همواره یکی از گزینه‌های مورد توجه و با اهمیت در پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه اقتصادی و کمک به رونق سرمایه‌گذاری بوده که این نقش در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری یافته است.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۴

آغاز ثبت‌نام مسکن متری ۳ میلیون

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده و دولت می‌خواهد سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. واحدهایی که بر اساس ادعای اولیه دولت، قرار است متری سه میلیون تومان باشد. اما ثبت‌نام مسکن در طرح جهش مسکن ملی چه زمان است و چه کسانی در اولویت ثبت‌نام هستند؟
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۳

همکاری ایران و چین در نفت تا کجا پیش خواهد رفت؟

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: برای توسعه همکاری ها با چین و روسیه و یا هر کشور دیگری در حوزه نفت نیازمند اجرای برجام و تحقق چهار حلقه مهم در حوزه صنعت نفت هستیم.
۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۲

۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید برای تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: در صورت تامین منابع مالی و رفع مشکلات موجود ۳۵۵۴ مگاوات نیروگاه جدید حرارتی برای پیک مصرف برق تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد.