مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۰/۷/۷ - ۹ : ۴۱

جیلی وارد بازار تلفن هوشمند شد

اریک لی، موسس شرکت خودروسازی ژیجیانگ جیلی هولدینگ چین، شرکت جدیدی را مختص تولید تلفن هوشمند تاسیس کرد.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۵۴

هزینه هر کرونایی برای بیمه سلامت؟

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: سازمان بیمه سلامت ایران تا کنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا هزینه کرده است.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۳۳

سرانه یارانه پنهان هر ایرانی ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ماه است

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به نابرابری در توزیع یارانه پنهان بین مردم گفت: مجموع ماهانه یارانه پنهان برای هر فرد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۳۲

از دست رفتن ۱ میلیون شغل با قاچاق ۴.۵ میلیارد دلاری لوازم خانگی به کشور

دبیرکل انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی با اشاره به آمار غیررسمی ۴.۵ میلیارد دلاری قاچاق لوازم خانگی به کشور گفت: با پذیرش این حجم قاچاق کالا؛ حدود یک میلیون فرصت شغلی در حوزه تولید لوازم خانگی را از دست داده ایم.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۳۰

کسری ۵ هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندی یارانه‌ها در ۴ ماه

کارشناس تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: کل مصارف تبصره ۱۴ در طول ۴ ماه ابتدایی سال حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده و منابع هدفمندی یارانه‌ها در این دوره کسری ۵ هزار میلیارد تومانی داشته است.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۱۵

پشت پرده تسهیلات ۳۰ میلیونی لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: بانک ۱۸ درصد به سپرده‌ها بهره می‌دهد و مشخص نیست چگونه می‌خواهد با ۴ درصد به مردم کالا بفروشد. عملاً در این شرایط تولید کننده قیمت خود را بالا می‌برد، بعد به بانک سود می‌دهد و در سوی دیگر بانک می‌گوید با بهره چهار درصد به مردم کالا می‌فروشد.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۱۳

افت دلار

ارزش دلار کمی مقابل دیگر ارزها کاهش یافت.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۱۲

پاسخی به ابهامات سقف جدید کارت به کارت

با ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی، به‌زودی سقف تعداد تراکنش‌های واریز به کارت بانکی یک فرد تغییر می‌کند که این محدودیت برای تعداد تراکنش‌هایی که هر فرد برای کارت به کارت از کارت‌های بانکی خود به سایر کارت‌ها در شبکه بانکی انجام می‌دهد، اعمال نمی‌شود و برخلاف گفته بانک مرکزی مبنی‌بر ابلاغ این بخشنامه به بانک‌ها، مسئولان بانکی می‌گویند که این بخشنامه هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۰ : ۵۱

سهمیه بنزین مهرماه امشب واریز می‌شود

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: سهمیه بنزین مهرماه ساعت ۲۴ امشب بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته در کارت‌های سوخت دارندگان خودروهای شخصی و موتور سیکلت واریز می‌شود.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۰ : ۴۹

جزییات پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین برای بازگشت زائران

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زمینی زائران از مرز مهران صورت گرفته است و زوار می‌توانند از هم اکنون بلیت اتوبوس را برای مقصد خود خریداری کنند.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۰ : ۲۳

مردم تخلف ایرلاین‌ها در گران فروشی بلیت اربعین را گزارش کنند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تمامی ایرلاین ها باید مطابق قیمت تعیین شده بلیت رفت و برگشت هواپیما را به زائران اربعین بفروشند.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۸

وزیر راه: مردم نگران تامین مسکن نباشند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، مردم دغدغه‌ای در خصوص تامین مسکن خود نداشته باشند.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۸

پیش‌بینی وزیر نفت از کسری گاز در زمستان

وزیر نفت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم که تلاشمان این است با تامین سوخت مایع، هموطنانمان کمترین مشکل را داشته باشند.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۷

جزئیات اعطای تسهیلات به کولبران اعلام شد

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بیان توضیحاتی در خصوص جزئیات اعطای تسهیلات به کولبران پرداخت.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۷

وام یک میلیارد تومانی مسکن جوانان از کی پرداخت می‌شود؟

پرداخت وام یک میلیارد تومانی تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس انداز مسکن جوانان، در صورت افتتاح حساب از فردا، ۱۵ سال بعد قابل انجام است.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۷

دو نیمه متفاوت بازار ارز در هفته‌ای که گذشت

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت دو نیمه متفاوت را سپری کرد. در نیمه ابتدایی هفته، دامنه نوسان در بازار محدود بود و نمودار بهای معاملات، جهت صعودی یا نزولی را نشان نمی‌داد، اما در نیمه دوم هفته، بار دیگر قیمت ارز روند صعودی به خود گرفت.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۶

بازار اقتصاد دیجیتال ایران چقدر می ارزد؟

طبق بررسی ها، ارزش بازار اقتصاد دیجیتال کشور بین ۲۵ تا ۴۵ میلیارد دلار است و بیشتر استارتاپ ها ناظر به حوزه واسطه ای و خدمات اند.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۶

اخبار مثبت از پذیرش بیتکوین در کشورهای مختلف هم نتوانسته است رمزارزها را به حرکت درآورد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، لایحه به رسمیت شناخته شدن ارزهای دیجیتالی در اوکراین پس از چندین ماه تلاش موافقین طرح با اکثریت آرا در پارلمان این کشور تصویب شد تا بدین ترتیب اوکراین نیز به جمع کشورهایی بپیوندد که ارزهای دیجیتالی را به رسمیت شناخته اند. اخبار رسیده از منابع خبری حاکی از آن است که در پاناما و جمهوری دومینیکن نیز برخی از نمایندگان مجلس در حال تلاش برای تصویب طرح هایی مشابه در کشورهای خود هستند تا به تراکنشات مرتبط با رمزارزها رسمیت ببخشند.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۶

قیمت دلار جهانی ریزشی شد

افزایش تقاضا برای یوان پس از انتظار آمار تورمی باعث کاهش قیمت دلار شد.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۰ : ۵۵

شرط رایگان شدن قبض آب مدارس

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد که شرط معاف شدن مدارس از پرداخت بهای آب رعایت الگوی مصرف بوده و اگر مدرسه ای، الگوی مصرف را رعایت نکند، موظف به پرداخت هزینه های مربوطه است.