مطالب حوزه اقتصادی

۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۱ : ۱۸

قصه پر فراز و نشیب؛ راز عقب‌نشینی دلار در روزی که گذشت

در اولین روز کاری هفته، دلار پس از ۹ افزایش متوالی راه کاهشی را انتخاب کرد و به زیر مرز ۳۲ هزار تومانی بازگشت. روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
۱۳۹۹/۷/۲۷ - ۱۳ : ۴۵

پیش‌بینی یک فعال بخش خصوصی از آینده قیمت دلار

یک فعال بخش خصوصی رشد نرخ ارز را فرصتی برای توسعه صادرات دانست و گفت: دلار متاثر از عوامل اقتصادی بالا نرفته و ریشه نوسانات نرخ ارز مسائل داخلی نیست.
۱۳۹۹/۷/۲۷ - ۱۳ : ۲۶

راز گرانی مرغ؛ احتمال افزایش قیمت هست

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه کمبود و گرانی نهاده های دامی دلیل گرانی مرغ است نوشت: در صورتی که تامین نهاده تسهیل نشود قیمت بالاتر هم می رود.
۱۳۹۹/۷/۲۷ - ۱۳ : ۱۳

دلار ۳۰ هزار تومانی چه بر سر خودروسازی کشور می‌آورد؟

عضو سابق هیئت مدیره‌ی انجمن قطعه‌سازان اظهار داشت: وقتی نرخ ارز به ۳۲ هزار تومان می‌رسد همه حوزه‌ها تغییر می‌کند و خیلی از تولید‌کنندگان ما از میدان خارج می‌شوند چون توان تامین را ندارند و نمی‌توانند از پس آن بر بیایند.
۱۳۹۹/۷/۲۷ - ۱۳ : ۲

ریسک خرید دلار بالا رفت

در آخرین روز هفته، دلار ۳۵۰ تومان افزایش یافت که با این افزایش، میزان بازدهی دلار طی یک هفته به بالای ۸درصد رسید. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز چقدر بود؟
۱۳۹۹/۷/۲۳ - ۱۰ : ۲۲

امکان افزایش تورم با ارائه رمزارز ملی

برخی از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس معتقدند رمزارزها می‌توانند در دور زدن تحریم‌ها حداقل در پرداخت‌های خرد موثر باشند؛ اما گروهی از کارشناسان در صحت این امر تردید دارند.
۱۳۹۹/۷/۲۳ - ۹ : ۵۵

رئیس شورای رقابت: یادشان رفته وزارت صمت نتوانست آشفته بازار خودرو را کنترل کند

رئیس شورای رقابت در واکنش به طرح انتقال قیمت‌گذاری خودرو از این شورا به سازمان حمایت گفت: برخی شاید اطلاع ندارند زمانی که وزارت صمت مسئولیت قیمت گذاری خودرو را برعهده داشت، نتوانست آشفته بازار خودرو را کنترل کند،خودروسازان هم بهتر است همه چیز را گردن قیمت نینداخته و بروند از راه دیگر پول درآورده و زیانشان را جبران کنند.
۱۳۹۹/۷/۲۲ - ۱۱ : ۳۶

قیمت ماسک با کاهش 200 تومانی به 1300 تومان رسید

رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: با موافقت این سازمان بهای ماسک سه لایه نیمه صنعتی 200 تومان کاهش یافت.
۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۱۱ : ۱۲

سفر هوایی از دسترس مردم خارج می‌شود؟

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در اعتراض به افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی، گفت: در برخی مسیرها قیمت بلیت پرواز تا ۲۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. روا نیست حق سفر هوایی را از مردمی بگیریم که توان اقتصادی پایینی دارند و سالی یک بار سفر هوایی می‌روند. با این کار فقط مردم متضرر می‌شوند.
۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۱۱ : ۹

بانک جهانی یکی از پیشنهادهای ایران را پذیرفت

اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی ۱۱ مورد از برنامه کشورمان برای اصلاح رتبه در گزارش ۲۰۲۱ سهولت انجام کسب‌وکار بانک جهانی جمع آوری کرده که هشت مورد به تائید اتاق‌های سه‌گانه رسیده و بانک جهانی نیز یکی از این پیشنهادها را برای اعمال در گزارش ۲۰۲۱ پذیرفت.
۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۱۱ : ۵

موقعیت معامله‌گران دلار عوض می‌شود

امروز خبر افزایش عرضه ارز کافی بود که معامله گران دلار تغییر موقعیت دهند.
۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۹ : ۱۸

هرج و مرج در بازار سکه و ارز

پای گذاشتن دلار به کانال 31 هزار تومان و سکه به کانال 16 میلیون تومان، رکوردهای جدیدی بودند که دیروز در بازار ثبت شدند.
۱۳۹۹/۷/۲۰ - ۱۰ : ۳۸

تحریم بانک‌ها، آخرین تلاش ترامپ برای جلوگیری از احیای برجام

اعمال تحریم ثانویه علیه ۱۸ بانک ایرانی توسط دولت ترامپ، به گفته کارشناسان دو هدف دارد که شامل بستن آخرین راه‌های ورود کالاهای اساسی و دارو به ایران و بی‌اثر کردن وعده انتخاباتی بایدن برای بازگشت آمریکا به توافق برجام است.
۱۳۹۹/۷/۱۶ - ۱۱ : ۴۳

کشمکش بر سر کنترل بازار خودرو

کشمکش بر سر چگونگی مدیریت بازار خودرو و کنترل قیمت‌ها در حالی بین خودروسازان، دولتی‌ها و مجلس ادامه دارد که به گفته خودروسازان، مقرر شده قیمت‌گذاری در بورس کالا بر مبنای نرخ‌های سازمان حمایت صورت گیرد و هر 3 ماه یک بار نیز بازنگری شود.
۱۳۹۹/۷/۱۶ - ۱۱ : ۴۲

افزایش قیمت دوبرابری بلیت پرواز استانبول

در پی اعمال محدودیت‌های جدید و چندباره ترکیه که پرواز ایرلاین‌های ایرانی به مقصد استانبول را به یک بار در روز کاهش داد، قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌های ایرانی و خارجی حدود دو برابر هفته‌های قبل شده است.
۱۳۹۹/۷/۱۳ - ۱۲ : ۲۱

بازار خودرو همچنان در مدار صعودی

قیمت‌ خودرو از خرداد ماه وارد فاز افزایشی شده و این روند طی هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است به طوریکه خودروهای داخلی و مونتاژی شاهد رشد چند ده‌میلیون تومانی قیمت‌ها بود.
۱۳۹۹/۷/۱۳ - ۱۲ : ۸

شاخص کل بورس ۱۶ هزار واحد دیگر ریخت

شاخص کل بورس با افت ۱۶ هزار واحدی، به عدد یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید.
۱۳۹۹/۷/۱۳ - ۱۱ : ۴۶

دلار در دوره همتی چقدر گران شد؟

همتی از زمان انتصابش نشست خبری نگذاشته و عمده سوالاتی که خبرنگاران از او می‌پرسند در حاشیه جلسه هیأت دولت یا حضورش در مجلس بوده است. از سوی دیگر بازار بی‌توجه به صحبت‌ها و برنامه‌های او به نوسان‌های پی در پی‌اش ادامه می‌دهد.
۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۳ : ۲۸

ولع بانک‌های مرکزی برای خرید طلا در ۲۰۲۱

شرکت سیتی‌گروپ پیش‌بینی می‌کند تقاضای طلا از طرف بخش رسمی در ۲۰۲۱ تا حدود ۴۵۰ تُن افزایش یابد.