مطالب حوزه اقتصادی

۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۳

افزایش ۲ برابری صادرات نفت با راهکارهای مویرگی زنگنه

به فاصله ۱۰ روز از صحبت‌های «بیژن زنگنه» در مجلس مبنی بر گشایش‌هایی برای صادرات نفت با استفاده از راهکارهای مویرگی، حالا خبرگزاری رویترز تایید کرده که صادرات نفت ایران در ماه جاری به شدت افزایش داشته و تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز نیز برآورد می‌شود.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۳

زشت و زیبای تزریق پول به سهام

اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سرمایه که برخی از آن به‌عنوان خبری خوش در روزهای اصلاحی بازار سهام یاد می‌کنند، همچنان وضعیت نامعلومی دارد. با وجود آنکه زمزمه‌های نهایی شدن این خبر به‌صورت موقت شاخص‌های بورسی را سبز کرد اما به دلایل کارشناسانه‌ای همچون احتمال ایجاد تورم فزاینده ممکن است همانند پنج سال گذشته هیچ‌گاه به مرحله اجرایی نرسد.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۲

تعادل بورس در روز فرمان توقف موقت به نوسان گیران روزانه

بازار سرمایه کشور در اولین روز هفته یک وضعیت مشابه با روزهای قبل را تجربه کرد. جایی که در دقایق ابتدایی در ادامه وضعیت روز چهارشنبه شاهد فشار خرید و رشد قیمت ها بودیم اما هرچه گذشت فشار عرضه ها بیشتر و بیشتر شد و شاخص کل به رشد چهار هزار واحدی بسنده کرد. این در حالی بود که در دقایق ابتدایی شاخص کل حدود 23 هزار واحد رشد کرده بود.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۱

لیدرهای بورس در انتظار شکست سقف تاریخی

باتوجه به شاخص کانی‌های فلزی، شاخص این صنعت از دی ۹۴ تا آذر ۹۸ درون یک کانال صعودی بوده است و پس از شکست سقف کانال، مورد استقبال بازار قرار گرفت و رشد خوبی را آغاز کرد.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۱

سپتامبر طلایی صادرات نفت

خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از «تانکر ترکرز» عنوان کرد که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. ادعای «تانکر ترکرز»، هرچند به عقیده برخی از کارشناس دقیق‌ترین ارقام نیست؛ اما پس از نطق زنگنه در بهارستان که در آن از «صادرات مویرگی نفت» در دوران تحریم‌های نفتی خبر داده بود
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۷

طلای سیاه ۳ درصد ارزان شد

افزایش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا در کنار آغاز موج دوم شیوع کرونا در جهان باعث شد تا قیمت نفت در معاملات هفته گذشته تا سه درصد کاهش را تجربه کند.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۶

بورس در یک قدمی رسیدن به نقطه آرامش

یک کارشناسان بازار سرمایه اعلام کرد: بورس بعد از مدت‎ها نوسان و اصلاحی که تجربه کرده ، اکنون در این برهه زمانی به مرور در حال نزدیک شدن به نقطه آرامش برای سرمایه‌گذاری است.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۶

عدم اصلاح ساختار بودجه باوجود گذشت ۲سال از وعده آن

اصلاح ساختار بودجه سنواتی از سوی دولت علیرغم گذشت چندسال و نزدیک شدن به موعد تدوین بودجه۱۴۰۰ به سرانجام نرسیده و مجلس قصد دارد در قالب یک طرح،دولت را مکلف به انجام برخی اصلاحات کند.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۵

ریسک سنجی سهام در بورس

شاخص کل بورس تهران که پس از اوج‌گیری تا قله دو میلیون ‌و ۷۸ هزار واحدی در اواسط مردادماه روندی کاهشی در پیش گرفت، اکنون در محدوده ۶/ ۱ میلیون واحد نوسان می‌کند. با وجود افت بیش از ۲۰ درصدی در افزون بر یک ماه گذشته، اما نسبت قیمت به درآمد بالای شرکت‌ها حکایت از افزایش ریسک در کلیت بازار دارد.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۴

اقتصاد ایران چه زمانی تورم تک نرخی را تجربه می کند؟

کارشناس اقتصادی گفت: اقتصاد ایران با رشد اقتصادی صفر درصد و نقدینگی بالا روز به روز شرایط را برای به وجود آمدن تورم مهیا می‌کند.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۴

نوسان بیشتر قیمت طلای جهانی در پیش است

جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند افزایش نوسان در بازار طلا به این زودی به پایان برسد.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۳

نوسانگیری روزانه در بورس ممنوع شد

ناظر بازار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نوسانگیری روزانه در بازار سرمایه ممنوع شد.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۲

دلار از سکه جلو زد

در آخرین روز هفته، دلار یک کانال قیمتی رشد کرد، ولی در بازار سکه، معامله‌گران به افزایشی محدود اکتفا کردند. روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد ۷۰۵ تومان رشد را به ثبت رساند و به سطح ۲۸ هزار و ۷۰۰تومان رسید. دلار در حالی روی این سطح قیمتی قرار گرفت که در آخرین پنج‌شنبه شهریورماه، در محدوده ۲۶هزار و ۹۰۰ تومان قرار داشت.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۰

برنامه های ارزی جدید با توجه به دسترسی به برخی منابع خارجی

رئیس کل بانک مرکزی از دسترسی به برخی منابع ارزی خارج از کشور خبر داد.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳ : ۳۰

پتک خودتحریمی بر سر کارآفرین ایرانی

گلایه های دردناک مهدی کلیددارزاده هموطن مقیم آلمان که در سال 83 در پی فراخوان دولت وقت از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری به ایران آمد و در اردستان کارخانه فرش راه‌اندازی کرد، در فضای مجازی خبرساز شد.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱ : ۳۸

افزایش ۳۰ میلیون متر مکعبی مصرف گاز به دلیل کرونا

سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش ۳۰ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در بخش خانگی در مقایسه با سال گذشته، گفت: به نظر می‌رسد ‌این میزان مصرف به دلیل شیوع کرونا و افزایش استفاده برای گرمایش آب است.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱ : ۳۳

ماجرای اختلال در کارگزاری مبین سرمایه چه بود؟

با شروع معاملات بازار سهام این هفته، کارگزاری مبین سرمایه در پیام فوری از اختلال در سیستم سفارش‌گیری این کارگزاری خبر داد و گفت: این مسئله از سمت شرکت تدبیر پرداز در حال پیگیری می‌باشد.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱ : ۳۲

روسیه بزرگترین تامین کننده نفت چین شد

روسیه در اوت برای دومین ماه متوالی بزرگترین تامین کننده نفت چین بود و عربستان سعودی در رتبه سوم ایستاد.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱ : ۳۱

نهایت افزایش قیمت دلار چقدر است؟

برخی باور دارند، صرافی‌ها این سیگنال را به معامله‌گران مخابره کرده‌اند که بازارساز قیمت‌های بالای ۲۸ هزار تومان را به رسمیت نخواهد شناخت.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱ : ۳۰

صادرات نفت خام ایران جهش کرد

سه تحلیل انجام شده توسط کارشناسان رویترز بر مبنای داده‌های ردیابی کشتی تانکرترکرز نشان می‌دهد صادرات نفت خام ایران در ماه سپتامبر علی‌رغم تحریم‌ها به شدت جهش کرده است.