مطالب حوزه اقتصادی

۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۳ : ۲۶

قطر حباب سکه بیشتر شد

روز چهارشنبه، وقت هجوم خریداران به بازار سکه بود، هجومی که این فلز گرانبها را در معاملات عمده به بالای مرز ۱۴ میلیونی برد. در معاملات خرد هم کمتر صرافی حاضر بود که سکه امامی را زیر ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌فروش برساند. از آنجا که رشد قیمت سکه از سوی عوامل اثرگذار اونس طلا و دلار حمایت زیادی نمی‌شد، حباب فلز گرانبهای داخلی در روز پنجم هفته گسترده‌تر شد و به حدود ۸۰۰ هزار تومان رسید.
۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۳ : ۲۶

علت اصلی گرانی تخم مرغ در خرده فروشی

طی هفته های اخیر بازار گرانی کالاها داغ شده و قیمت اقلام اصلی سبد خانوار روند افزایشی به خودگرفته است که هریک از مسئولان دلایلی برای این گرانی ها مطرح می کنند.
۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۱ : ۱۷

سکه 14 میلیونی شد

۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۱ : ۱۶

سانسور قیمت مسکن در وزارت راه

متولی بخش مسکن در توجیه «سانسور ۲ ماهه اطلاعات و آمارهای حیاتی بازار ملک» اعلام کرده است: «چون برای انتشار آمار مربوط به قیمت مسکن، اول باید قیمت‌های غیرطبیعی، شناسایی و حذف می‌شدند بنابراین ما ابتدا آمارهای خام را استخراج کردیم و بعد از آن قیمت‌های واقعی را مشخص کردیم. به‌زودی هم آمارهای ۲ ماه اخیر مربوط به معاملات مسکن را منتشر می‌کنیم.»
۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۱ : ۱۵

رشد پایه پولی در شش ماه نخست امسال ۵.۴ درصد شد

رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: گزارش‌های اولیه اداره آمار اقتصادی حاکی از رشد ۵.۴ درصدی پایه پولی و رشد ۱۵.۵ درصدی نقدینگی در پایان شش‌ماهه اول امسال نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ است.
۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۱ : ۱۵

پیش فروش خودرو با مبالغ بالا/ جذب نقدینگی خودروسازان با کمک بانک ها

خودروسازان کشور به منظور جذب نقدینگی و کاهش تلاطم بازار اقدام به امضای قرارداد با بانک‌ها کرده اند.
۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۱ : ۱۴

شاخص جهانی دلار افزایش یافت

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۹۷۷ واحد بسته شد.
۱۳۹۹/۷/۹ - ۱۱ : ۱۷

واکنش ربیعی به طرح کالابرگ الکترونیک و یک میلیارد کرونا

سخنگوی دولت ضمن ابراز دلایل مخالفت دولت با طرح مجلس برای کالابرگ الکترونیک به آمار مطرح شده از سوی رویترز برای فروش نفت و همچنین اعتراض وزارت بهداشت درخصوص یک میلیارد یورو اعتبار مقابله با کرونا واکنش نشان داد
۱۳۹۹/۷/۹ - ۱۱ : ۸

موج تعطیلی در کمین واحدهای تولید مبل

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران از دو تا چهار برابر شدن قیمت مواد اولیه این صنعت خبر داد و تصریح کرد: با شیوع این ویروس، افزایش نرخ ارز و عدم تأمین مواد اولیه خیلی از کارخانجات تولیدی در حال تعطیلی هستند. بخشی از کارگران در این صنعت بیکار شدند و موج تعطیلی در این صنعت به سرعت در حال افزایش است.
۱۳۹۹/۷/۹ - ۱۰ : ۲۱

دلار جهانی پایین آمد

روند نزولی دلار برای دومین روز متوالی ادامه یافت.
۱۳۹۹/۷/۷ - ۹ : ۵۰

۶۰ میلیون کالابرگ الکترونیک طرح مجلس برای حمایت از معیشت مردم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در اولویت قرار گرفتن طرح کالابرگ الکترونیک، موسوم به طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.
۱۳۹۹/۷/۷ - ۹ : ۳۴

ماشین‌سازی داخلی گرفتار واردات با حمایت‌های گمرکی

یکی از مشکلاتی که شرایط را برای حضور پر رنگ‌تر شرکت‌های ماشین سازی در صنایع کشور سخت کرده و کشور را به سمت صنعت مونتاژ پیش می‌برد، وجود معافیت‌های مختلف برای واردات این دستگاه‌ها است
۱۳۹۹/۷/۷ - ۸ : ۵۲

افزایش 60 درصدی وام مسکن جوانان

جزئیات تسهیلات مسکن حساب جوانان بانک مسکن با 2 مدل سپرده گذاری 5 و 15 ساله در تهران، کلان شهرها و سایر شهرها
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۳۵

چشم انداز کاهشی دلار پس از فتح قله 29 هزار تومان

بررسی‌ها نشان می‌دهد، اجرای مصوبه واردات یک میلیارد دلار کالا بدون انتقال ارز، به تازگی وزن تقاضای یک میلیارد دلاری به بازار تحمیل کرده است. کاهش تخصیص ارز دولتی برای واردات کالا و انتقال تقاضای ارز برای این کالاها به نیما، هم مزید بر علت شده است تا نرخ دلار در روندی افزایشی به 29 هزار تومان برسد. با این حال، خبرهای مثبت از رشد صادرات نفت و فراورده های نفتی به 1.5 میلیون بشکه در روز، چشم انداز کاهش نرخ را برای دلار در ماه های آینده ترسیم می کند.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۳۱

سکه در مسیر نزولی حرکت کرد

در اولین روز هفته، میزان نوسان دلار کاهش یافت و سکه تمام‌بهار آزادی نتوانست بالای کانال ۱۳‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌کار خود پایان دهد. در ابتدای روز شنبه، خریدهای ارزی در بازار زیاد بود و این ارز به همین واسطه وارد کانال ۲۹ هزار تومانی شد. زمانی که قیمت دلار وارد محدوده ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان شد، میزان فروش‌ها افزایش یافت و این ارز به کانال ۲۸ هزار تومانی بازگشت.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۳۰

غول نقدینگی چگونه بیدار شد؟

همه ما این روزها تورم را کاملا حس می کنیم. اجاره خانه های سر به فلک کشیده، افزایش قیمت انواع مواد غذایی و گرانی روز افزون خودرو، مواردی از تورم شتابان است که قدرت خرید مردم را تحت تاثیر قرار داده، اما برای فهم ریشه اصلی افزایش تورم، نگاهی به روند رشد نقدینگی ضروری است.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۱۸

توزیع تخم‌مرغ با قیمت مصوب از امروز در کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب از امروز در کشور خبر داد.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۱۷

ادامه مذاکرات برای افزایش پروازهای خارجی

درپی از سرگیری برخی پروازهای مسافری به مقاصد خارجی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش مقاصد خارجی در پروازهای مسافری خبر داد و گفت: مذاکرات مناسبی برای از سرگیری پروازهای مسافری با کشورهای مختلف صورت گرفته است و در آینده تعداد و مقاصد خارجی پروازها افزایش خواهد یافت.
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۱۶

توزیع ۲۵ تن روغن خوراکی کشف شده از فردا

توزیع ۲۵ تن روغن خوراکی کشف شده از فردا
۱۳۹۹/۷/۶ - ۱۰ : ۱۵

بیش از نصف تورم ثروتمندان؛ مربوط به حمل و نقل

یکی از تفاوت های بارز طبقات محروم و ثروتمند، برخورداری از خودرو است. بر همین اساس، ثروتمندان از تورم قیمت ها در این گروه، بیشتر متاثر می شوند. در شهریور گروه حمل و نقل با محوریت خودرو، بیشترین تورم ماهیانه (8.8 درصد) را در بین دیگر گروه های کالایی به خود اختصاص داد. در این نمودار تفاوت تورم گروه حمل و نقل برای ثروتمندترین و فقیرترین دهک نشان داده شده است.