مطالب حوزه فناوری

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۱

انتظار جهانی برای ارزان‌شدن گوشی‌های ۵G

یکی از مشکلاتی که اینترنت ۵G به همراه دارد تأثیر آن بر افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه است که اغلب قیمت آن را در مقایسه با گوشی‌هایی که تنها اینترنت ۴G را پشتیبانی می‌کنند، ۱۰۰دلار(در حدود ۳میلیون تومان) افزایش می‌دهد اما با معرفی چیپ 480اسنپ دراگون جدید به‌نظر می‌رسد که تلفن‌های 5G بیش از قبل برای همه قابل دسترس است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱ : ۲۷

گوشی Galaxy A32 5G سامسونگ در رنگ‌های متنوع رخ نشان داد

رندرهای قبلی، ما را با طراحی سامسونگ گلکسی ای ۳۲ آشنا کرده بودند؛ حالا اما می‌توانیم گوشی Galaxy A32 5G را با رنگ‌های متنوع در تصاویر مطبوعاتی ببینیم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰ : ۴۰

پیشنهاد مایکروسافت برای جایگزین واتس‌اپ

مایکروسافت: به جای واتس اپ از اسکایپ استفاده کنید
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۴۰

جوایز نوآوری CES 2021 به ۱۰ گوشی هوشمند رسید

انجمن فناوری مصرف کنندگان به عنوان برگزار کننده‌ی نمایشگاه CES، جوایز نوآوری CES 2021 را به ۱۰ گوشی هوشمند از برندهای سامسونگ، ایسوس، وان پلاس، LG و TCL اهدا کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۳۸

سامسونگ گلکسی M02s با قیمت رقابتی معرفی شد

گلکسی ام ۰۲ اس – Galaxy M02s در قامت یک گوشی اقتصادی از راه رسید. سامسونگ گلکسی M02s علاوه بر باتری پرظرفیت، پردازنده هشت هسته‌ای و دوربین سه‌گانه هم دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۳۴

پیشنهاد جالب ایلان ماسک برای کاربران واتس اپ

در پی اعلام سیاست جدید واتس‌اپ مبنی بر مشروط کردن استفاده از خدمات این پیام رسان به پذیرش استفاده فیسبوک از اطلاعات حساب کاربری آن‌ها، ایلان ماسک در توییتر خود خطاب به کاربران واتس‌اپ گفت: «از سیگنال استفاده کنید.»‌
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۳۰

نتایج نظرسنجی در آمریکا درباره حمله به کنگره

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، 63 درصد از کل شهروندان آمریکایی، حادثه حمله به کنگره آمریکا را «قویاً» محکوم می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰ : ۵۱

طراحی جدید استوری اینستاگرام وب را ببینید

اینستاگرام از زمان خریده شدن توسط فیس بوک پیشرفت های ویژه ای داشته است. در مدت اخیر آن ها دایرکت و استوری را به نسخه وب اینستاگرام اضافه کردند. امروز اما خبر از طراحی جدید استوری اینستاگرام وب می رسد. طراحی که به نظر من تجربه کاربری اینستاگرام وب و البته احتمالا تجربه کاربری اینستاگرام روی تبلت ها را متحول خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۲ : ۳۱

از دوربین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ چه انتظاراتی داشته باشیم؟

طی چند سال گذشته دوربین گوشی‌های هوشمند گام‌های بزرگی برداشته‌اند. در حال حاضر حتی گوشی‌های میان‌رده هم از فیلم‌برداری ۴K و حالت شب بهره می‌برند و با نگاه به گوشی‌های پرچم‌دار، این پیشرفت بیشتر احساس می‌شود. اگرچه پیش‌بینی وضعیت دوربین انواع گوشی‌ها در سال ۲۰۲۱ کار سختی است، اما در ادامه قصد داریم انتظارات خود را از دوربین گوشی‌های هوشمند سال جاری میلادی مطرح کنیم.
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰ : ۴۲

حذف امتیاز گوشی مسافری و پستی

آن طور که معاون فنی گمرک ایران می‌گوید طی تصمیمات اخیر و ابلاغ آن دیگر هیچ مزیتی برای ورود گوشی‌های مسافری و پستی وجود نداشته و بیش از یک گوشی وارده از طریق پست، مرجوع خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۵

تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC و سامسونگ به تعویق افتاد

بر اساس گزارشات اخیر فرآیندهای تولید FinFET کمپانی TSMC و GAA شرکت سامسونگ با مشکلاتی متفاوت اما بزرگ در زمینه توسعه فرآیند 3 نانومتری مواجه شده‌اند. بنابراین کمپانی‌های TSMC و سامسونگ بایستی توسعه فناوری 3 نانومتری را به تعویق بیندازند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط TSMC امسال فرآیند 3 نانومتری کلیه تائیدیه‌های لازم را دریافت نموده و تولید آزمایشی تراشه‌های 3 نانومتری نیز کلید خواهد خورد. با این‌حال تولید انبوه این تراشه‌ها در سال 2022 آغاز خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۷ : ۴۱

تولید گوشی‌های جدید از سری گلکسی اس ۲۱

یکی از این گوشی‌ها گلکسی اس ۲۱ اولترا است که با دوربین پریسکوپ با قابلیت فوکوس اپتیکال ده برابر و نیز لنز استاندارد تله با قدرت فوکوس اپتیکال سه برابر عرضه می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۳۶

ال جی تلویزیون نامرئی می‌سازد!

ال جی تصمیم دارد از نمایشگر های او ال ای دی هوشمند شفاف به عنوان تلویزیون در اتاق خواب استفاده کند که هنگام خاموش بودن، نامرئی می شود.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۳۴

رندر شیائومی Mi11 پرو منتشر شد

شیائومی مدتی قبل از گوشی می ۱۱ رونمایی کرد و طبق گزارش‌های منتشر شده، مورد استقبال گسترده‌ی کاربران چینی قرار گرفته است. در همین رابطه، برخی گزارش‌ها از معرفی شیائومی می ۱۱ پرو در بهمن ماه خبر می‌دهند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۳۳

اپل جامه‌ای نو بر تن آیفون تاشو می‌کند

دو طراحی ظاهری متفاوت را برای آیفون تاشو آزمایش می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۸ : ۱

سونی تولد پلی‌استیشن ۵ را متفاوت جشن می‌گیرد

اگر شما هم مثل برخی از افراد رنگ سفید کنسول پلی‌استیشن ۵ را دوست ندارید، خبر خوب این است که یک شرکت قصد دارد تا به مناسبت «۳۰ سالگی برند پلی‌استیشن، تعداد محدودی از کنسول‌های نسل جدید سونی را با رنگ مشکی و طراحی پلی‌استیشن ۲ ارائه دهد. لازم به ذکر است که این موضوع هیچ ارتباطی با شرکت سونی ندارد و کاملاً یک طرح غیر رسمی است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۳

محصولات برنده و بازنده گوگل در سال ۲۰۲۰

۲۰۲۰ برای گوگل سال جالبی بود. این شرکت بعد از عرضه‌ی نخستین گوشی پرچم‌دار خود در سال ۲۰۱۹، در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت به طور کلی توسعه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار را کنار بگذارد. گوشی‌های پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵ از تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپدراگون بهره می‌برند و با احتساب دوربین‌های سلفی، هر سه گوشی در مجموع از ۸ دوربین بهره می‌برند. در ادامه به گوشی‌های برنده و بازنده‌ی گوگل در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۳

10 گوشی جذاب که در سال 2021 می آیند

به اولین روز سال جدید میلادی 2021 خوش آمدین. سال 2020 با تمام خوبی ها و بدی هایش بالاخره تمام شد! امیدواریم سال 2021 بسیار بهتر از 2020 رقم بخورد و اتفاقات بهتری در این کره خاکی شاهد باشیم. در سال جدید انتظار معرفی گوشی های بهتر، ابتکاری و هیجان انگیزی رو داریم که در این مطلب قصد داریم به آن ها بپردازیم. از آیفون 13 گرفته تا گوشی رول شونده ال جی!
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۲

سامسونگ ارزان‌ترین پرچمدارش در چند سال اخیر را عرضه خواهد کرد!

یک رسانه کره‌ای، از قیمت گلکسی اس ۲۱ پرده برداشت. اگر این گزارش درست باشد، Galaxy S21 ارزان‌ترین پرچمدار سامسونگ از سال ۲۰۱۶ به بعد خواهد بود.