مطالب حوزه فناوری

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲ : ۳۱

نخستین خودروی پرنده مسابقه‌ای جهان رونمایی شد

یک شرکت استرالیایی از نخستین خودروی پرنده مخصوص مسابقات رونمایی کرده که از راه دور کنترل می شود و در سال جاری در مسابقات شرکت می کند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲ : ۳۱

قیمت جهانی شیائومی می 11 فاش شد

شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۰ از جدیدترین پرچم‌دار خود به نام می ۱۱ رونمایی کرد ولی این گوشی فعلا فقط در بازار چین حضور دارد و هنوز راهی بازارهای جهانی نشده است. روز گذشته یکی از افشاگران قیمت جهانی این گوشی را فاش کرد و متاسفانه به نظر می‌رسد قیمت آن بسیار بالاتر از بازار چین خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم این افشاگر شهرت چندانی ندارد و فعلا باید با شک و تردید این اطلاعات را در نظر بگیریم.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲ : ۳۰

بهترین گوشی ماه اول سال 2021 مشخص شد

بنچمارک انتوتو بهترین گوشی های اندرویدی در ژانویه ۲۰۲۱ را رتبه‌بندی کرد. بر این اساس، ویوو آیکو ۷ – Vivo iQOO بالاتر از پرچمداران شیائومی و هواوی ایستاد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۰ : ۸

فروش ده هزار گوشی موتورولا Edge S در عرض دو دقیقه

برند موتورولا موفق شده تا در مرحله نخست فروش، حدود ده هزار گوشی هوشمند موتورولا اج اس (Edge S) را تنها در عرض دو دقیقه به فروش برساند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۰ : ۷

نحوه بازیابی پست‌های حذف شده اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام قابلیت جدیدی برای بازیابی موارد حذف شده ایجاد کرده است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۰ : ۷

۴ گوشی سامسونگ که آپدیت امنیتی دریافت نمی‌کنند

سامسونگ در طی چند ماه گذشته در زمینه به روزرسانی امنیتی دستگاه های خود بسیار خوب عمل کرده است و نسبت به گذشته توانسته است آپدیت های منظم و سریع تری را برای کاربران محصولات خود به همراه داشته باشد. طبق خبرهای منشر شده از شرکت کره ای این شرکت دیگر قصد ندارد برای ۴ گوشی خود به روزرسانی امنیتی منتشر کند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۹ : ۴۳

آپدیت اندروید 11 ال‌جی ولوت 5G رسما ارایه شد

حدودا یک ماه نیم پیش بود که برای شما نوشتیم آپدیت اندروید ۱۱ ال جی Velvet به صورت آزمایشی عرضه شد. دیروز اما آپدیت اندروید ۱۱ ال جی ولوت 5G رسما ارایه شده است. این یعنی همه کاربران و بدون نگرانی مشکل های آپدیت آزمایشی، می توانند آن را دانلود کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱ : ۱۰

رندرهای میان‌رده جدید سامسونگ با برخی مشخصات آن منتشر شد

رندرهای گلکسی ای ۵۲ سامسونگ – Samsung Galaxy A52 با برخی مشخصات آن ازجمله نمایشگر ۶.۵ اینچی آمولد، ماژول دوربین چهارگانه در پشت و جک هدفون منتشر شد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱ : ۹

شارژر جدید شیائومی گوشی شما را در عرض ۲۰ دقیقه شارژ می‌کند

به تازگی شارژر ۱۲۰ واتی (دومین شارژر) شیائومی در چین عرضه شده است، این شارژر جدید می‌تواند گوشی‌ شما در ۲۰ دقیقه شارژ کند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۸ : ۵۵

سونی و مایکروسافت هدیه‌ای خاص به کارمندانشان دادند

کنترلر خاص اعضای مایکروسافت به همراه متنی زیبا از طرف فیل اسپنسر به آنها هدیه داده شده است. نکته جالب در مورد این کنترلر، نوشتن عبارت «Project Scarlett» در قسمت پایینی آن است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۰ : ۵۳

پرفروش‌ترین برندهای لپ‌تاپ در سال 2020 کدام‌ها بودند؟

به نظر شما پرفروشترین برندهای لپ تاپ در سال 2020 کدام‌ها بودند؟ در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این لیست، با ما همراه باشید.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۰ : ۵۱

افزایش دوباره فروش گوشی‌های هوشمند

طبق گزارش شرکت IDC، طی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ حدود ۳۸۵.۹ میلیون گوشی راهی بازار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبلی شاهد افزایش ۱۶ میلیونی فروش گوشی‌های هوشمند هستیم. این یعنی با وجود اینکه ۲۰۲۰ سال خوبی برای بازار موبایل نبوده، اما در انتها وضعیت آن اندکی بهبود یافته است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۰ : ۴۴

گوشی‌های هوشمند چقدر رم نیاز دارند؟

در یک دهه گذشته، مقدار رم گوشی‌های هوشمند به طرز عجیبی افزایش یافته است. امروزه گوشی‌های هوشمند به مقادیر متفاوتی از رم مجهز هستند. اسمارتفون‌های اقتصادی دارای 2 گیگابایت رم بوده و این در حالی است که این مقدار در گوشی‌های پرچمدار حتی به 16 گیگابایت نیز می‌رسد. همین قضیه باعث به وجود آمدن پرسشی می‌شود: مقدار رم مورد نیاز یک گوشی هوشمند چقدر است؟
۱۳۹۹/۱۱/۸ - ۱۷ : ۱۶

ویژگی‌های جدید دوربین سری وان‌ پلاس 9 فاش شد

گوشی‌های وان‌پلاس به دلیل ضعف در حوزه‌ی عکاسی با انتقاد زیادی مواجه می‌شوند ولی به‌تازگی این شرکت توجه خود را به این موضوع افزایش داده است. حالا متخصصین سایت XDA-Developers با بررسی جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن دوربین وان‌پلاس، ویژگی‌های جدیدی را پیدا کرده‌اند که به احتمال زیاد راهی گوشی‌های سری وان‌پلاس ۹ خواهند شد.
۱۳۹۹/۱۱/۸ - ۸ : ۴۷

تکذیب دخالت وزیر ارتباطات در فیلتر پیام رسان سیگنال

پیام‌رسان سیگنال پس از حاشیه‌هایی که به تازگی برای واتساپ پیش آمد به یکباره محبوب و بر سر زبان‌ها افتاد. این پیام رسان از دیروز در داخل کشور اختلال پیدا کرده و ایرانیان به راحتی نمی توانند از آن استفاده کنند، این در حالیست که هیچ خبری مبنی بر تایید یا انجام فیلترینگ سیگنال در کشور منتشر نشده است.
۱۳۹۹/۱۱/۷ - ۷ : ۴۱

عکس جعبه گوشی ردمی K40 خبرساز شد

تصویری از جعبه گوشی ردمی K40 با دو سایز مختلف منتشر شده است. این تفاوت اندازه نمی‌تواند معنای خوبی برای خریداران بالقوه ردمی کی ۴۰ – Redmi K40 داشته باشد.
۱۳۹۹/۱۱/۶ - ۸ : ۵۶

مرگ یک دختر ایتالیایی عامل ممنوعیت تیک‌تاک شد

دادستان‌های ایتالیایی تحقیق در رابطه با مرگ تصادفی دختر 10 ساله‌ای را آغاز کرده‌اند که ظاهرا در “چالش خاموشی” به‌راه افتاده در شبکه اشتراک‌گذاری ویدیو با نام تیک‌تاک مشارکت نموده است. این تحقیق در حالی انجام می‌شود که بر اساس اعلام دولت ایتالیا کاربرانی که سن آن‌ها به‌طور قطعی قابل احراز نباشد؛ موقتا دسترسی خود به سرویس تیک‌تاک را از دست خواهند داد. بر اساس قوانین و ضوابط تعریف شده توسط تیک‌تاک سن کاربران این سرویس بایستی حداقل برابر با 13 سال باشد.
۱۳۹۹/۱۱/۶ - ۸ : ۵۶

شرکت امنیت سایبری قربانی هک پیشرفته شد

شرکت امنیت سایبری 'سونیک وال' قربانی حمله هماهنگی شد که از سوی هکرهای بسیار پیشرفته برای نفوذ به سیستمهای داخلی این شرکت انجام گرفت.
۱۳۹۹/۱۱/۶ - ۸ : ۵۵

کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت موبایل در بازار

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت موبایل در بازار خبر داد.