مطالب حوزه فناوری

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰ : ۳۲

مقایسه گلکسی S21 Ultra با گلکسی Note 20 Ultra سامسونگ

خیلی زود به استقبال گوشی گلکسی S21 Ultra سامسونگ خواهیم رفت و این گوشی را با گلکسی Note 20 Ultra موجود در بازار مقایسه خواهیم کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰ : ۳۱

گوشی میان رده جدید ویوو رونمایی شد

Vivo در اوایل سال 2020 از گوشی Y20 رونمایی کرده بود و حالا پس از فرا رسیدن سال جدید میلادی، نوبت به رونمایی از ویوو Y20 2021 رسیده است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰ : ۳۱

تفاوت اینستاگرام با اینستاگرام لایت چیست؟

هفته گذشته بود که فیس بوک مالک شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام خبر از نسخه جدید این برنامه با عنوان اینستاگرام لایت را داد. اولین سوالی که در ذهن کاربران اینستاگرام ایجاد شد این بود که این دو نسخه چه فرقی با هم دارند و باید از کدام نسخه استفاده کنند؟ آیا باید برنامه اصلی اینستاگرام را حذف کنیم و به سراغ نصب نسخه لایت اینستاگرام برویم؟ با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰ : ۳۰

آپدیت اندروید 11 گلکسی نوت 10 پلاس با One UI 3.0 رسما ارایه شد

حدود یک سال و نیم پیش بود که Galaxy Note 10 به همراه گلکسی نوت ۱۰ پلاس رسما معرفی شد. این دستگاه با اندروید ۹ ارایه شد و پس از دریافت آپدیت اندروید ۱۰ حالا وقت آن است که به دومین آپدیت اساسی سیستم عامل، دست پیدا کند. امروز آپدیت اندروید ۱۱ گلکسی نوت ۱۰ پلاس با One UI 3.0 رسما ارایه شد. آپدیتی که همراه با وصله امنیتی ماه جاری میلادی است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۸ : ۶

«کرونا» حملات سایبری در جهان را افزایش داد

سال ۲۰۲۰ با مشکلات امنیت سایبری گره خورده، چراکه در این سال بیش از هر زمان دیگری شاهد وقوع حملات سایبری بوده‌ایم و البته این حملات در ماه‌های پایانی سال به اوج خود رسید و در صدر آن امریکا طعمه هکرها شد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۸ : ۶

فناوری جدید سامسونگ برای مخفی کردن دوربین زیر نمایشگر

سامسونگ حق امتیاز اختراعی برای یک دوربین سلفی زیر نمایشگر ثبت کرده که احتمالا در ۲۰۲۲ روی موبایل پرچمدار این شرکت عرضه شود.
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۸ : ۵

تنها چند گام تا عرضه گوشی جدید ویوو

تصاویر و مشخصات گوشی vivo Y31s 5G روی وب‌سایت یک اپراتور چینی قرار گرفت. ویوو وای ۳۱ اس ۵G یک موبایل میان رده و ظاهرا ارزان‌تر از مدل Y52s است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۸ : ۵

بهترین گوشی‌ قاتل پرچمداران سال 2020 را انتخاب کنید

طی روزهای گذشته نظر شما مخاطبان را درباره بهترین گوشی های پایین رده و میان رده بازار در سال 2020 پرسیدیم و اکنون به سراغ گوشی هایی رفتیم که در کلاس میان رده قرار می گیرند اما لقب قاتل پرچمدار برازنده آن هاست چرا که با پرداخت پولی به مراتب کم تر از گوشی های پرچمدار سخت افزاری قدرتمند و در همان اندازه در اختیارتان قرار می دهند.
۱۳۹۹/۱۰/۹ - ۸ : ۴۸

محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال ۲۰۲۰

شیائومی در سال ۲۰۲۰ حرکت خود را به سمت عرضه‌ی پرچم‌داران گران‌قیمت ادامه داد. در این سال شاهد عرضه‌ی پرچم‌داران تمام‌عیاری مانند می ۱۰ پرو و می ۱۰ اولترا بودیم، آمار فروش گوشی‌های این شرکت رکوردشکنی کردند و همچنین شیائومی بیش از پیش به بازار اروپا توجه کرد. شیائومی حالا در جایگاه سوم بازار موبایل قرار دارد و در کنار گوشی‌های پرچم‌دار گران‌قیمت، کماکان گوشی‌های جذاب مقرون‌به‌صرفه را راهی بازار می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۹ - ۸ : ۴۷

پنهان کردن پلی‌استیشن ۵ به عنوان کادوی کریسمس

خانواده‌ها همواره به دنبال مکانی مناسب جهت پنهان کردن پلی‌استیشن ۵ به عنوان کادوی کریسمس برای فرزندان خود بوده‌اند و به نظر می‌رسد یکی از کاربران ردیت ایده‌ی خوبی در این باره دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۹ - ۸ : ۲۳

قابلیت ضدردیابی کاربر در نسخه آزمایشی iOS 14.4 اپل رویت شد

اپل در حال توسعه قابلیت ضد ردیابی کاربران برای iOS 14.4 است. این قابلیت جلوی ردیابی فعالیت اینترنتی کاربران توسط شرکت‌هایی مانند فیسبوک را می‌گیرد.
۱۳۹۹/۱۰/۸ - ۷ : ۱۸

کاهش فروش سالیانه گوشی‌های سامسونگ

بر اساس گزارشات مخابره شده از کشور کره میزان فروش گوشی‌های سامسونگی در سال جاری میلادی به کمتر از 300 میلیون دستگاه رسیده است. بدین‌ترتیب برای نخستین بار طی 9 سال گذشته میزان فروش هندست‌های کمپانی به کمتر از 300 میلیون دستگاه خواهد رسید. اگرچه با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا این رقم برای کمپانی قابل پیش‌بینی بود. انتظار می‌رود که در سال 2021 شرکت سامسونگ عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو خود را گسترش داده و تعداد مدل‌های 5G میان‌رده و پایین‌رده خود را افزایش دهد.
۱۳۹۹/۱۰/۷ - ۹ : ۲۱

سریع‌ترین نرخ نمونه‌برداری تاچ متعلق به کدام گوشی است؟

با نزدیک شدن به زمان معرفی آنر وی ۴۰ – Honor V40 قطعات پازل مشخصات آن در حال تکمیل است. تازه‌ترین مورد اینکه صفحه نمایش آنر V40 دارای سریع‌ترین نرخ نمونه‌برداری لمس خواهد بود.
۱۳۹۹/۱۰/۶ - ۸ : ۲۲

بنچ‌مارک‌ گلکسی A72 4G منتشر شد

انتظار می رود سامسونگ گلکسی A72 را اوایل سال آینده معرفی کند. این دستگاه از مدل های 4G و 5G برخوردار خواهد بود که به ترتیب دارای مدل های SM-A725F و SM-A726B هستند. سامسونگ هنوز چیزی در مورد A72 افشا نکرده است، اما امروز بنچمارک‌ مدل 4G گلکسی A72 سامسونگ منتشر شد.
۱۳۹۹/۱۰/۶ - ۸ : ۲۰

آپدیت EMUI 11 هواوی میت 30 ارائه شد

هواوی اوایل امسال به روزرسانی EMUI 11 را منتشر کرده است که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ از گوگل است. پس از ارائه به روزرسانی برای دستگاه های پرچمدار نسل فعلی خود، این شرکت اکنون اقدام به ارائه آن برای کاربران بیشتر کرده است. امروز آپدیت EMUI 11 هواوی میت ۳۰ در چین ارائه شد.
۱۳۹۹/۱۰/۵ - ۱۱ : ۱۱

هلال احمر می‌تواند واکسن کرونا را وارد کند؟

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره درباره امکان واردات واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر توضیحاتی داد.
۱۳۹۹/۱۰/۴ - ۱۰ : ۱۵

تراشه اگزینوس 2100 توانست رقیب خود را شکست دهد

به نظر می‌رسد تراشه Exynos 2100 جدید سامسونگ که در ابتدای سال 2020 منتشر می‌شود بالاخره موفق به پشت سر گذاشتن رقیب قدر آمریکایی خود اسنپدراگون 888 در آزمایش‌های Geekbench شده است.
۱۳۹۹/۱۰/۴ - ۱۰ : ۹

صف‌های رجیستری جمع شد

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران با شروع رجیستری غیرحضوری از اول دی‌ماه صف‌های رجیستری در مبادی ورودی گمرک جمع شده و در حال حاضر مسافران در کمتر از یک دقیقه فرآیند حضوری را انجام می‌دهند، اما باید مابقی این مراحل براساس شیوه‌نامه تدوین شده طی یک ماه بعد از خروج انجام شود.
۱۳۹۹/۱۰/۴ - ۱۰ : ۷

لیست گوشی‌های سامسونگ که اندروید ۱۱ را دریافت کرده‌اند

اگر صاحب گوشی های سامسونگ باشید احتمالاً کنکجاو هستید بدانید که تاکنون کدام مدل‌ها موفق به دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۱ شده‌اند؟ در ادامه فهرست این گوشی‌ها را مشاهده کنید.