مطالب حوزه فناوری

۱۳۹۹/۱۲/۵ - ۹ : ۵۱

مهلت استفاده اینترنت دانشجویی چقدر است؟

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ارایه بسته‌های اینترنت رایگان به دانشجویان و طلاب، هیچ تأثیری بر حجم باقیمانده سایر بسته‌های فعال موجود در حساب کاربری دانشجویان یا طلاب ندارد، گفت: این بسته‌ها ۶۰ گیگابایت است که واجدان شرایط شش ماه فرصت دارند تا از آن استفاده کنند.
۱۳۹۹/۱۲/۲ - ۱ : ۴۶

سرعت اینترنت در جهان بهبود یافت و اما ایران؟!

یک گزارش جدید بین المللی نشان می دهد در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان بهبود یافته است.
۱۳۹۹/۱۲/۲ - ۱ : ۴۱

جف بزوس جایگاهش را با اقتدار از ایلان ماسک پس گرفت!

جف بزوس که به عنوان بنیانگذار و سهامدار فروشگاه اینترنتی آمازون شناخته می‌شود توانست با سبقت از ایلان ماسک مجددا لقب ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند.
۱۳۹۹/۱۲/۲ - ۱ : ۳۹

جدیدترین گوشی اقتصادی موتورولا رسما معرفی شد

گوشی اقتصادی Moto E7 Power موتورولا دیروز رسما در هند معرفی شده است. موتورولا Moto E7 Power با مدیاتک هلیو G25 ارایه می شود و با نمایشگر نسبتا بزرگ ۶.۵ اینچی می تواند برای کاربران جالب ظاهر شود.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۳

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین رکورد جدیدی در عرض یک ساعت ثبت کردند

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در کمتر از یک ‌ساعت بیش از چهارمیلیون دلار درآمد کسب کردند که بیشترین درآمد ساعتی در تاریخ استخراج این رمزارز است.
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰ : ۳۸

ناسا ۳ سیاره فراخورشیدی در فاصله ۴۰۰ سال نوری کشف کرد

ناسا از کشف سه سیاره فراخورشیدی داغ و بزرگتر از زمین در فاصله ۴۰۰ سال نوری از ما خبر می‌دهد که به دور ستاره‌ای جوان شبیه خورشید گردش می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰ : ۳۶

اپل در آستانه نابودی ماهیت کنونی آیفون

مجلس سنای ایالت «داکوتای شمالی» لایحه‌ای را ارائه کرده که در صورت تصویب، اپل را از وادار کردن توسعه دهندگان به استفاده از اپ استور و سیستم پرداخت آن منع کرده و راه را برای ایجاد مارکت‌های جایگزین باز می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰ : ۳۶

توسعه پرچمدار خوش فروش سامسونگ با شماره گذاری جدید

گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن یکی از پرفروش ترین گوشی های سامسونگ است. ماهیت پرچمدار اقتصادی بودن این دستگاه به وضوح یکی از دلایل فروش بالای آن است، چرا که ارزنده بودن خرید را بالا می برد. در حالی که ما منتظر گلکسی نوت ۲۰ فن ادیشن بودیم، امروز Sammobile گزارش می دهد که گلکسی S21 FE سامسونگ با مدل SM-G990B در دست توسعه است. گلکسی اس ۲۱ فن ادیشن با کمی زیرکی سامسونگ می تواند به یکی از محبوب ترین موبایل های سال ۲۰۲۱ این شرکت تبدیل شود.
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰ : ۳۵

دزدی بزرگ رمز ارزها توسط کره شمالی رسما تأیید شد

کارشناسان سازمان ملل دزدی رمز ارزها توسط کره شمالی را تأیید کردند. این کارشناسان می‌گویند مقصد پیونگ یانگ از این دزدی، ساخت تسلیحات جنگی است.
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰ : ۳۴

مشخصات فنی گوشی‌های جدید شیائومی منتشر شد

تازه‌ترین تصاویر و مشخصات فنی شیائومی ردمی کی ۴۰ / کی ۴۰ پرو و نسخه جدید شیائومی می ۱۰ اس در سایت رگولاتوری تنا منتشر شد.
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰ : ۳۲

بهترین سیستم دوربین متعلق به کدام گوشی هوشمند است؟

امروزه گوشی های بسیاری در بازار یافت می شوند که هر یک مزیت های خاص خود را دارند. در این مطلب بررسی می کنیم که بهترین سیستم دوربین متعلق به کدام اسمارت فون است؟
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۰ : ۲۵

تاریخ عرضه رسمی دو گوشی تاشوی سامسونگ مشخص شد

شرکت سامسونگ اعلام کرد که دو گوشی Galaxy Z Flip 3 و Z Fold 3 در ماه جولای به طور رسمی وارد بازار می‌شوند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۰ : ۲۴

۳۵ درصد موبایل‌های ۲۰۲۱ 5G خواهند بود

طبق پیش‌بینی گارتنر، دنیای موبایل در سال ۲۰۲۱ دوباره به رشد خود برمی‌گردد. براساس پیش‌بینی این شرکت تحقیقاتی فروش موبایل در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل با افزایش ۱۱ درصدی همراه خواهد بود. این شرکت گفت که سهم موبایل‌های 5G از این بازار موبایل به ۳۵ درصد می‌رسد. گارتنر همچنین در تحلیل خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱.۵ میلیارد موبایل به فروش خواهد رسید.
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۰ : ۲۴

گلکسی S22 شاید فیلم برداری 8K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه ارایه کند

سامسونگ پشتیبانی از فیلمبرداری با کیفیت ۸K را با سری گلکسی اس ۲۰ اعلام کرد، و اگرچه غول تکنولوژی کره ای اولین شرکتی بود که نرخ تصویر برداری ۲۴ فریم بر ثانیه را با این کیفیت ارائه کرد، اما مسیر دشواری برای آن ها بوده است. به دلیل مسائل مربوط به گرم شدن بیش از حد گوشی کاربران فقط می توانستند تا ۵ دقیقه فیلم برداری کنند، اما این شرکت در تلاش برای جابه جا کردن محدودیت ها در این حوزه برای گلکسی اس ۲۲ است.
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۸ : ۵۴

چگونه در واتساپ کانال بسازیم؟

ساخت کانال در واتس اپ بر خلاف تلگرام به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست و برای ساخت کانال در این پیام رسان باید از قابلیت ایجاد گروه کمک گرفت. در ادامه شما را با نحوه ساخت کانال در واتساپ آشنا خواهیم کرد.
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۸ : ۵۲

عرضه گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 در تابستان

شرکت سامسونگ قصد دارد تا در تابستان امسال، نسل سوم گوشی های انعطاف پذیر خود یعنی گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3 را به بازار بفرستد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲ : ۳۵

هند کارکنان توییتر را به زندان تهدید کرد

دولت هند به توییتر هشدار داده در صورتی که از فرامین این کشور برای حذف آنچه «محتوای التهاب آفرین» خوانده پیروی نکند، کارکنان این شرکت باید خود را برای زندان بالقوه آماده کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲ : ۳۱

بی‌همه چیز؛ طرح مفهومی گوشی جدید شیائومی

شیائومی امروز ویدیویی رسمی از یک طرح مفهومی منتشر کرده که جالب به نظر می رسد. شاید برای خیلی از رسانه ها و حتی خود شیائومی، نمایشگر چهارلبه خمیده آن جالب باشد اما من ۲ مورد جذاب دیگر را در این طرح مفهومی گوشی شیائومی می بینم. اول اینکه دوربین اصلی آن تکی بوده و یک فضای خالی عجیب زیر آن وجود دارد. دوم “بی همه چیز” بودن آن است، اینکه این طرح مفهومی بدون دکمه، بدون پورت و بدون حاشیه است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲ : ۳۱

نخستین خودروی پرنده مسابقه‌ای جهان رونمایی شد

یک شرکت استرالیایی از نخستین خودروی پرنده مخصوص مسابقات رونمایی کرده که از راه دور کنترل می شود و در سال جاری در مسابقات شرکت می کند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲ : ۳۱

قیمت جهانی شیائومی می 11 فاش شد

شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۰ از جدیدترین پرچم‌دار خود به نام می ۱۱ رونمایی کرد ولی این گوشی فعلا فقط در بازار چین حضور دارد و هنوز راهی بازارهای جهانی نشده است. روز گذشته یکی از افشاگران قیمت جهانی این گوشی را فاش کرد و متاسفانه به نظر می‌رسد قیمت آن بسیار بالاتر از بازار چین خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم این افشاگر شهرت چندانی ندارد و فعلا باید با شک و تردید این اطلاعات را در نظر بگیریم.