مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۴ : ۱۰

شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون واحد ماند

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بازار سهام، با ۴۹۶ واحد افزایش معادل ۲ صدم درصد به دو میلیون و یک هزار و ۹۶۰ واحد رسید.
۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۴ : ۱۰

الاکلنگ قیمت‌ها در بازار طلا و سکه؛ دلار ثابت ماند

نرخ طلا و سکه با نوسان محدود قیمت‌ها در بازار بروزرسانی شد؛ به طوریکه سکه امامی با کاهش 84 هزار تومان به کانال 28 میلیون تومان بازگشت. نرخ دلار در بازار آزاد در کانال 50 هزار تومان ماند.
۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۴ : ۱۰

خودروسازان مجاز به واردات خودروی تجاری کارکرده شدند

شرایط واردکنندگان انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون با عمر کمتر از ۵ سال ابلاغ شد.
۱۴۰۲/۷/۲۰ - ۱۹ : ۵۲

پرداخت ۲ میلیارد دلار به طرح نهضت ملی مسکن توسط صندوق توسعه ملی

صندوق توسعه ملی حاضر شده ۲ میلیارد دلار اوراق نفتی را از وزارت راه و شهرسازی پیش‌خرید کند و مابه‌ازای آن به طرح نهضت ملی مسکن پول بپردازد.
۱۴۰۲/۷/۲۰ - ۱۹ : ۵۱

کشف 3500 تن شکر احتکاری در یک کارخانه

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 3500 تن شکر خام از یک کارخانه کشف شد.
۱۴۰۲/۷/۲۰ - ۱۹ : ۴۹

سیگنال اصلاح قیمت خودرو؛ سند سوم احتکار خودروسازان رو شد؟

وزیر صمت، شورای رقابت را به اهمال کاری در قیمت‌گذاری خودرو متهم کرد و خواستار واگذاری این وظیفه به سیاستگذار خودرو شد. وی تعلل شورای رقابت در تعیین قیمت‌های جدید را عمدی خواند که منجر به بروز مشکلاتی در زنجیره تامین قطعات شده است. اظهارات وی در شرایطی است که دپوی خودرو در پارکینگ‌ها، خودروسازان را در مظان اتهام احتکار قرار داده است. حالا با سیگنال وزیر صمت به نظر می‌رسد خودروسازان با دپوی خودرو در انتظار اصلاح قیمت‌ها هستند؛ امری که سکاندار صمت به دنبال آن است.
۱۴۰۲/۷/۲۰ - ۱۲ : ۴

تعلل خودرویی دولت به زیان ملت

وضعیت عرضه خودروهای تولید داخل و قطعیت زمان تحویل وارداتی ها هنوز روشن نیست. هریک از طرفین، طرف دیگر را مسئول می دانند اما در هر حال تعلل خودرویی دولت به زیان ملت تمام خواهد شد. چرا که هزینه تاخیر هم مانند سایر هزینه از کیسه ملت برداشته خواهد شد.
۱۴۰۲/۷/۱۹ - ۲۳ : ۱۷

محدودیت حجم موتور قیمت خودروهای وارداتی را بالا می‌برد؟

قوانین سخت‌گیرانه و گاه عجیب در واردات خودرو، علاوه‌بر دشوار کردن روند واردات، ممکن است رانت جدیدی را برای عده‌ای خاص ایجاد کند و حتی منجر به بالارفتن قیمت خودروهای وارداتی گذشته شود.
۱۴۰۲/۷/۱۹ - ۲۳ : ۱۵

معاون اول رئیس جمهور: واردات برنج خارجی تخلف است

معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی مشکلات و مسائل کشاورزان سه استان شمالی کشور با تاکید بر لزوم جلوگیری از واردات برنج خارجی اظهار داشت: مادامی که یک گرم برنج داخلی در انبارهای کشاورزان وجود دارد، واردات و توزیع برنج خارجی تخلف محسوب می شود و دستگاههای نظارتی با افراد خاطی و متخلفین در این زمینه برخورد خواهند کرد.
۱۴۰۲/۷/۱۹ - ۲۲ : ۲۰

زمان واریز یارانه مهرماه اعلام شد

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۲ مربوط به مهر ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز جمعه ۲۱ مهر قابل برداشت است.
۱۴۰۲/۷/۱۹ - ۲۲ : ۱۴

تهران میزبان 54 درصد از کل سپرده‌های بانکی؛ چقدر وام در نیمه نخست 1402 پرداخت شد؟

گزارش مربوط سپرده‌ها و وام بانکی در 6 ماهه اول سال 1402 نشان می‌دهد مانده وام‌های پرداختی نسبت به سال گذشته با افزایش 34.2 درصدی همراه شده و رقم مانده سپرده‌ها نیز 29.1 درصد رشد کرده است.
۱۴۰۲/۷/۱۹ - ۲۲ : ۸

ریزش ادامه‌دار قیمت سکه امامی؛ نوسان دلار در کانال 51 هزار تومان

سکه امامی و دیگر مسکوکات در بازار عصر با کاهش قیمت همراه شدند. دلار در بازار غیر رسمی فعلا در کانال 51 هزار تومان قرار دارد.
۱۴۰۲/۷/۱۹ - ۲۲ : ۳

وزیر اقتصاد: ۸.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است

وزیر اقتصاد، گفت: از ابتدای دولت تا پایان شهریور ۱۴۰۲، بیش از ۸.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است.
۱۴۰۲/۲/۳۱ - ۱۷ : ۱۵

پتروکیمیای ابن سینا به بهره برداری رسید

پروانه بهره‌برداری پتروکیمیای ابن‌سینا با ظرفیت تولید ۲۳ هزار تن انیدرید مالئیک و ایزوبوتان با ظرفیت تولید ۲۴ هزار تن در سال صادر شد.
۱۴۰۲/۲/۶ - ۱۳ : ۳۰

جزئیات واگذاری اقساطی سهام عدالت به سه دهک جدید

تصویبنامه شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص نحوه واگذاری سهام عدالت جدید از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شد.
۱۴۰۲/۲/۶ - ۱۳ : ۳۰

قیمت جدید گوشت قرمز در بازار

در این گزارش به بررسی قیمت گوشت گوسفندی و گوساله پرداخته شده است.
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۴ : ۴۵

توانمندسازی جزو برنامه های کمیته امداد است

نشست خبری ریاست کمیته امداد خمینی «ره» باحضور معاونان این مرکز و اصحاب رسانه ای برگزار شد.
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۱۶ : ۳۴

باجگیران شهری مغفول مانده در جغرافیا

ایران کشور پهناوری است که دارای آب و هوای متعادل است در برخی مناطق سرد و خنک و در بعضی نقاط گرم و شرجی اما درکل می توان 4 فصل سال را در این کشور دید.
۱۴۰۱/۱۲/۴ - ۱۲ : ۴۰

باید اعتماد سازی داشته باشیم

صبح امروز همایش جشنواره علمی ترویجی و تکریمی زکات با حضور مصطفی خاکسار قائم مقام کمیته امداد، حجت الاسلام طه مهری مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد، حجت الاسلام شاهچراغی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان تهران، علیرضا فخاری، استاندار تهران، سیدابوالفضل پرپنجی مدیرکل کمیته امداد استان تهران و دیگر مسئولان در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۱۶ : ۱۶

رونمایی از بیمه زندگی مهاجر

ظهر امروز با حضور مدیرعامل بیمه باران از طرح بیمه زندگی مهاجر رونمایی شد.