مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۱/۲/۴ - ۲ : ۵۹

خبر مهم برای جاماندگان؛ برای ثبت‌نام سهام عدالت چه کنیم؟

پیرو پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس شورای اسلامی و با موافقت آقای رییسی رییس جمهور موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به نتیجه رسید.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۲ : ۵۹

نماینده مجلس: دولت نقدینگی را کنترل کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت آیت‌الله رییسی میراث‌دار بدهی‌های سنگین دولت قبل است، گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شده در دولت روحانی، در دولت سیزدهم بازپرداخت می‌شود که این خود هزینه سنگینی را بر دوش دولت تحمیل کرده است.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۲ : ۵۹

مقام صنفی: قیمت صیفی‌جات اردیبهشت شکسته می‌شود

رئیس اتحادیه بار فروشان تهران گفت: تولید باید به‌ گونه‌ای باشد که در بازار داخلی و برنامه صادرات چالشی ایجاد نشود؛ 40 سال است که از مسئولان تقاضا می‌کنیم که برای میزان تولید و مصرف محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی انجام بدهند اما متاسفانه به این مهم توجه نمی‌شود. به عنوان مثال باید وزارت کشاورزی در ابتدای سال زراعی بداند که کشاورزان باید چه میزان کشت کند و چه حجم از تولید برای مصرف داخلی و چه حجم از آن صادر شود.
۱۴۰۱/۱/۲۲ - ۱۶ : ۳۶

ثبت اولین فرمولاسیون غذایی ویژه طیور زینتی در ایران

مهندس محسن معظمی گودرزی توانست بعد از سال هال تلاش و کار تحقیقاتی اولین فرومولاسیون غذایی ویژه طیور زینتی در ایران را به عنوان اختراع ثبت کند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۷

شناسایی ۲۶۰ اینفلوئنسر برای گرفتن مالیات

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص گرفتن مالیات از سلبریتی‌های مجازی گفت: معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تا بهمن ماه امسال صرفاً اطلاعات کاربری صفحه اینستاگرامی۲۶۰ اینفلوئنسر را برای ما فرستاده است.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۶

کوتاهی برخی از بانک‌ها در اجرای قانون جدید چک

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت:اجرای مصوبات جلسه آخر کمیسیون اصل نود با مسئولان بانک مرکزی تا قبل از پایان موعد مقرر، ضروری است. در غیر اینصورت مجلس از ابزارهای نظارتی و انضباطی خود برای برخورد با خاطیان استفاده می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۶

حداقل مزد به صلاح کارگران وحفظ تولید برعهده دولت است

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه حداقل مزد مصوب کارگران به صرف و صلاح کارگران است، گفت: برای رعایت صلاح کارفرمایان هم دولت باید از کارگاه‌های کوچک و متوسط حمایت کند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۶

رفع گام به گام موانع بهره‌برداری از راه‌آهن شلمچه-بصره

مدیرعامل راه آهن در تشریح دستاوردهای سفر به عراق گفت: امیدواریم زائران حسینی (ع) بتوانند از مسیر ریلی به شکل ارزان‌تر، با صرفه‌تر، مطمئن‌تر و با رفاه مناسب به عتبات عالیات سفر کنند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۶

پرداخت وام به کارگزاری‌ها در چه مواردی مجاز است؟

بانک مرکزی مصوبه شورای فقهی درباره «عقد تسهیلاتی قابل استفاده در تسهیلات اعطایی به شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه» را ابلاغ کرد.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۶

سامانه برخط رسیدگی به تخلفات حوزه تنظیم بازار راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان تعزیرات گفت: به زودی سامانه برخط رسیدگی به شکایات درباره تخلفات بازار راه اندازی می‌شود که ظرف یک تا دو روز، رای صادر می‌کند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۵

آمریکا مبادله دلاری با روسیه را ممنوع کرد

شب گذشته آمریکا هرگونه مبادله‌ای دلاری با دولت روسیه و اشخاص حقیقی حاضر در این کشور را ممنوع اعلام کرد.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۵

عبدالملکی: افزایش دستمزد تاثیری بر تورم ندارد

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش نقدینگی، فعالیت نامناسب شبکه بانکی، دلالی و جهش نرخ ارز باعث تورم می‌شود و دستمزد کارگران تاثیری بر آن ندارد.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۵

ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس؛ تا اواسط هفته

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای شورا در حال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند و تلاش داریم تا اواسط این هفته، لایحه بودجه به مجلس ارسال شود.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۵

مقام مسئول: مبارزه با زمین‌خواری کار یک وزارتخانه یا سازمان نیست

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مبارزه با زمین‌خواری کار یک وزارتخانه یا سازمان نیست، بلکه بحث حاکمیتی است و همه دستگاه‌ها باید به آن ورود کنند.
۱۴۰۰/۱۲/۸ - ۱۲ : ۳۵

تیغ دو لبه اقتصاد در جنگ اوکراین

بعد از شروع جنگ توسط روسیه به موازات جنگ در خیابان های کی یف جنگی هم در اقتصاد جهان در حال شکل گیری است.
۱۴۰۰/۱۲/۸ - ۱۲ : ۳۴

کاهش ۲ تا ۱۴ میلیونی قیمت خودروها از ۱۸ آذرماه تاکنون

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از زمان آخرین تعدیل قیمت خودرو برای دو خودروساز بزرگ کشور تاکنون، قیمت اکثر خودروهای تولیدی بین ۲ تا ۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.
۱۴۰۰/۱۲/۸ - ۱۲ : ۳۳

تولید خودرو در ۱۰ ماهه امسال به ۸۰۰ هزار دستگاه هم نرسید

در حالیکه مدت زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده و خودروسازان و وزیر صمت قول افزایش تولید و عرضه داده بودند، اما آمار تولید خودروهای سواری طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که آمار تولید این خودروهای پرتقاضا به ۸۰۰ هزار دستگاه هم نرسیده و تولید یک میلیون دستگاه شاید بعید باشد.
۱۴۰۰/۱۲/۸ - ۱۲ : ۳۳

کالاهای اساسی، صدرنشین احتکار

ارزش کالاهای مکشوفه احتکاری در دی ماه امسال شامل کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و نظایر آن بیش از ۶۸۳ میلیون تومان بوده است.
۱۴۰۰/۱۲/۸ - ۱۲ : ۳۲

آیا طلا در معرض ریزش قیمت بزرگتری قرار دارد؟

پس از شوک ژئوپلیتیکی اولیه حمله نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین، اونس طلا به پایین ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما تحلیلگران درباره نوسان بالایی که پیش روی این فلز ارزشمند قرار دارد، همچنان هشدار می دهند.
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ - ۱۳ : ۴۳

قیمت طلا دچار سکون شد

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا، رشد قیمتی که شب گذشته داشت را حفظ کرد و تغییر چندانی نداشت.