مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۷ : ۲۸

قیمت واقعی دلار چند است؟

فعالان بازار معتقدند سیاست ارزی جدید بانک مرکزی عرصه را بر سفته بازان و معامله گران فردایی تنگ کرده و در حال حاضر بانک مرکزی و صرافی های مجاز دست بالا را در بازار دارند.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۷ : ۲۷

چه زمانی خودروهای وارداتی به ایران می رسند؟

هر چند بیش از یک ماه از تصویب واردات خودرو در هیات دولت می گذرد اما آیین نامه مربوط به آن نهایی نشده است. در این شرایط هر چند در ابتدا گفته شده بود که اولین خودروهای وارداتی، تابستان وارد کشور می شوند اما به نظر نمی رسد که این موضوع در عمل اتفاق بیفتد. آنگونه که کارشناسان می گویند با توجه به روند کنونی اولین خودروهای وارداتی تا پاییز به کشور نمی رسد.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۷ : ۲۶

قیمت تخم مرغ 25درصد زیر قیمت مصوب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۷ هزار تومان است.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۸

شُل کن سِفت کن قیمت گذاری!

این روزها با گرانی محصولاتی رو به رو می شویم که تا چند روز پیش گران شدن آن تکذیب شده بود. اتفاقی که باعث شده افکار عمومی به تکذیبیه هایی که برای گران شدن هم داده می شود، بسیار بدبین باشد.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۷

مقام صنفی: صادرات تخم مرغ امکان‌پذیر نیست؛ قیمت لب مرز ارزانتر است

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید و اختلاف حدود ١٠ هزار تومانی قیمت در داخل و مرز، امکان صادرات تخم مرغ از کشور وجود ندارد.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۶

ضرورت تنبیه بانک‌های بی‌توجه به ‌تسهیلات‌ تولید و بنگاه‌های اقتصادی‌

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک‌هایی که در سال گذشته به بخش واقعی اقتصاد و تولید و بنگاه‌ها بیشتر تسهیلات داده‌اند باید تشویق شوند و بانک‌هایی که این سیاست‌ها را رعایت نکرده‌اند باید تنبیه شوند.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۶

امروز قرعه‌کشی نخستین فروش یکپارچه خودرو انجام می‌شود

پس از پایان مهلت ثبت‌نام و مشارکت در اولین طرح فروش یکپارچه خودرو در قالب سامانه فروش (یک هفته پیش/ ۹ صبح سه‌شنبه ۳ خردادماه) اولین قرعه کشی این مرحله از فروش خودروها امروز (دوشنبه ۹ خردادماه) انجام خواهد شد.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۵

مدیرعامل بانک مسکن: شورای پول و اعتبار با افزایش وام مسکن به ۷۰۰ میلیون مخالفت کرد

مدیرعامل بانک مسکن گفت: شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن برای زوجین تهرانی به ۷۰۰ میلیون تومان موافقت نکرد و در حاضر این تسهیلات با همان سقف های قبلی اعطا می شود.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۴

رییس کل بانک مرکزی: اوراق ارزی به زودی منتشر می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اوراق ارزی با بازپرداخت و سود ارزی به زودی منتشر می‌شود.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۲

بررسی علت سقوط بورس؛ این روند تا چه زمانی ادامه دارد؟

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح دلایل سقوط این بازار در روزهای گذشته اظهار کرد: اصلاح بازار تا نیمه خردادماه ادامه دارد و بازار پس از آن رشد خواهد کرد.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۲

بازگشت بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلاری

بازار رمزارزها اکنون شاهد رشد بوده بوده و در حال حاضر بیت کوین در کانال ۳۰ هزار دلاری قرار دارد. در ساعات نخست معاملات روز دوشنبه، بازار رمزارزها روند صعودی در پیش گرفته و اکثر کوین‌ها در محدوده سبز قرار دارند.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۱

جزئیات تسویه 90 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی‌

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: 90 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی با ارائه سهام در قالب رد دیون تسویه می‌شود.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۲ : ۳۰

روزنامه دولت: فردا، فیش حقوقی مدیران منتشر می شود

موعد دسترسی عموم مردم به فیش‌های حقوقی رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه سه‌شنبه 10 خرداد فرا می‌رسد. بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در این روز فیش‌های حقوقی دو ماه فروردین و اردیبهشت 1401 مدیران در اولین مرحله این شفاف‌سازی منتشر می‌شود و پس از آن دستگاه‌ها مکلفند که اطلاعات حقوقی مدیران و همترازان‌شان را تا دهم هر ماه روی سامانه منتشر کنند.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۱

این خودرو ۲۶ میلیون‌ تومان گران شد

پرونده قیمت خودروهای داخلی در اولین ماه ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در فروردین سال جاری بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا رشدی ۳ تا ۲۶ میلیون تومان داشته است.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۰

جهش صادرات ایران به برزیل به بیش از یک میلیارد دلار

رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل گفت: ما قول‌هایی در گذشته دادیم که میزان صادراتمان به برزیل را به بیش یک میلیارد دلار برسانیم و پیش‌بینی می‌کنیم به زودی این اتفاق محقق شود. اکنون کار عملی آن انجام شده و هفته آینده کشتی‌های آن می‌رسند.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۰

افزایش قیمت آرد؛ کدام کالاها گران می‌شوند؟

گرچه رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در ابتدای سال جاری اعلام کرد افزایش نرخ گندم تاثیری بر بالارفتن قیمت آرد و نان ندارد، اما بررسی‌ها نشان از افزایش حداقل ۵۷ درصدی قیمت آرد در ماه ابتدایی سال جاری دارد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۰

جزئیات اجرای «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ گفت: رئیس‌جمهوری در تازه‌ترین جلسه شورای عالی اداری کشور، وزارت ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی را موظف به راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» کرد تا یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی محقق شود.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۰

اندونزی صادرات روغن پالم را ممنوع کرد

اندونزی صادرات روغن پالم را ممنوع کرد و نگرانی از افزایش قیمت جهانی مواد غذایی بیشتر شد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۰

دستور رئیس جمهور برای راه‌اندازی صنایع لبنی کاسپین تا یک ماه آینده

رئیس جمهور در بازدید از مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین با ابراز ناراحتی از راکد بودن آن، دستور داد مشکل سرمایه در گردش این مجموعه بلافاصله با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یکماه آینده به افتتاح برسد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۰

تمامی کالاهای وارداتی ملزم به درج قیمت مصرف‌کننده و تولید کننده هستند

در طرح خرید شفاف همه تولیدکنندگان و واردکنندگان مکلف هستند که دو نوع قیمت مصرف کننده و تولید کننده را روی کالا درج کنند.