مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۴۰

رئیس اتحادیه بارفروشان: خرید میوه توسط مردم 30 درصد کاهش یافته است

مجتبی شادلو رئیس اتحادیه بارفروشان اظهار داشت: بیش از ۳۰ درصد افت خرید میوه توسط مردم در هفته‌های گذشته را تجربه کردیم. از سوی دیگر عراق نیز اعلام کرده است که دیگر خواهان گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، خربزه، طالبی، گرمک و هندوانه ایران نیست.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۴۰

اختصاص ۸۰ هزار تن برنج و شکر برای ایام محرم و صفر

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در آستانه ماه محرم از اختصاص ۸۰ هزار تن برنج و شکر از محل ذخایر راهبردی کالاهای اساسی این شرکت برای برپایی آیین‌های ایام محرم و صفر خبر داد.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۴۰

نماینده مجلس: احتمال اجرای کالابرگ الکترونیکی از ماه مرداد وجود دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت ۶ الی ۸ قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد، این است که مردم این اقلام موجود در نرم افزار را به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می‌کند.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۹

پاسخ دفتر مقام معظم رهبری به استفتا درباره معاملات فردایی ارز و طلا

دفتر رهبر معظم انقلاب در پاسخ استفتا در مورد حکم شرعی معاملات فردایی ارز و طلا اعلام کرد که پیش‌بینی نوسانات قیمت ارز، سکه، طلا و مانند آنها مشروع نیست.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۹

نانو بیت‌کوین در آستانه صعود

کوین بیس (Coinbase) شاهد افزایش حجم معاملات برای محصول آتی خود، نانو بیت‌کوین است که توسط معامله‌گران خرده‌فروشی تقویت می‌شود.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۹

ترس و طمع در بورس

بازار سهام این روزها به الاکلنگ ترس و طمع تبدیل شده است. بورس‌بازانی که تا پیش از این به خصوص در نیمه نخست سال ۹۹ به طمع کسب سودهای بادآورده پا به عرصه بازار سهام می‌گذاشتند، این روزها به دلیل آنکه به سبب افت پی‌در‌پی ارزش دارایی خود متحمل زیان‌های سنگینی شده‌اند، دیگر توان پذیرش ریسک بیشتر را ندارند. این‌طور که به نظر می‌آید به‌رغم وجود برخی فرصت‌ها‌، وجود ریسک‌های متنوع مانع از آن می‌شود که فعالان بدون ترس و راحت به بازار سهام اعتماد کنند.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۸

آمار مشترکان پرمصرف برق خانگی هم اعلام شد

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان توانیر از منفی شدن رشد مصرف برق بخش خانگی و همچنین آخرین آمار مشترکان پرمصرف‌ خبر داد و گفت: امضای تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف برق در بخش‌های کشاورزی و صنعت، امسال با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۷

اتمام‌حجت مالیاتی با صاحبان خانه و خودروهای لوکس؛ تا ماه بعد مالیات ندهید، اموالتان توقیف می‌شود!

سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای به صاحبان خانه و خودروهای لوکس که تاکنون مالیات خود را نپرداخته‌اند، اعلام کرد که تا یک ماه دیگر برای پرداخت مالیات فرصت دارند؛ در غیر اینصورت از طریق عملیات اجرایی و توقیف اموال آن‌ها نسبت به وصول مالیات اقدام می‌کند.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۷

تامین روبل دانشجویان در روسیه

بانک مرکزی در نامه‌ای به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت از تامین ارز روبل در بازار متشکل معاملات ارزی به نرخ توافقی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در روسیه و کشور‌های مشترک المنافع (CIS) خبر داد.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۷

مقام صنفی: آزادسازی صادرات دام و افزایش قیمت شایعه است

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: مباحث مطرح شده مبنی بر آزادسازی صادرات دام زنده شایعه است و شورای قیمت گذاری باید این مساله را تعیین تکلیف کند.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۵

اما و اگرهای واردات بنزین؛ هشت راهکار اساسی برای حفظ خودکفایی در تولید بنزین

درحالی که مصرف و تولید بنزین کشور سربه‌سر شده و در برخی روزهای تابستان، مصرف از تولید پیشی می‌گیرد، احتمال بازشدن دوباره پرونده واردات بنزین واقعیتی است که مسئولان امر نیز نسبت به آن هشدار می‌دهند.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۳

سه کالایی که کمترین تغییر قیمت را در خرداد داشتند

نتایج یک گزارش نشان می دهد که قیمت ۱۷ قلم از کالاهای خوراکی در خرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد تغییر کرده و چای خارجی بسته‌ای، خیار و گوجه فرنگی کمترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۲

سازمان حمایت؛ همچنان مرجع قیمت گذاری کالا و خدمات

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد: مرجع قیمت گذاری کالا و خدمات، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و در موارد خاص پیشنهاد این سازمان برای تایید در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۲

مرگ زودهنگام شفافیت بانکی با پنهان شدن تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیارد

به نظر می‌رسد مصوبه شورای پول و اعتبار به منظور حذف تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیارد تومان، هدف مهم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را در راستای شفافیت تسهیلات بانکی به حاشیه براند.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۲

قیمت جدید برنج در بازار اعلام شد

فعالان بازار برنج اعتقاد دارند با افزایش فرایند برداشت از هفته آینده، می‌توانیم شاهد افت قیمت‌ها در شمال کشور و بازار باشیم.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۳۱

یادداشت انبارلویی در روزنامه رسالت: قیمت ملک در تهران در دولت سیزدهم 10برابر شده

در گزارشی به نقل از روزنامه رسالت آمده است:طی ۸ ماه اخیر در تهران قیمت ملک ۱۰ برابر شده است. قیمت زمین و ملک هر ساله یک رشد نسبتا معقول نسبت به تورم داشته اما رشد ۱۰برابری آن خبر از یک توطئه می‌دهد که از حوصله تحلیل اقتصادی بیرون است.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۳ : ۲۸

جهش در روابط اقتصادی ایران و روسیه؛ از تجارت آزاد تا پیمان پولی

در دولت سیزدهم شاهد جهش در روابط اقتصادی بین ایران و روسیه هستیم تا جایی که بزودی تجارت آزاد و پیمان پولی دو جانبه بین ایران و روسیه رقم می خورد.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۳ : ۲۷

دارویار؛ ذبح طرح خوب با اجرای فاجعه بار

اولین روز های اجرای طرح دارویار برای اصلاح یارانه دارو داد مردم را از اجرای ناقص طرح درآورد.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۲

پیش‌بینی وزیر نفت عراق؛ قیمت نفت تا چندین سال بالای ۱۰۰ دلار است

وزیر نفت عراق، پیش بینی کرد که نفت تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شود و تا چندین سال آینده نیز در سطح بالایی باقی بماند.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۲

کاهش دوباره قیمت جهانی طلا با خیز دلار

طلا امروز سه‌شنبه با افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه و تاثیر آن بر جذابیت شمش، کاهش یافت و سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.