مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۲ : ۳۲

کیت‌های تقلبی چه زمانی از بازار جمع خواهد شد؟

معلوم نیست چه تعداد کیت آزمایشگاهی از کارخانه‌ای در یک شهرک صنعتی حوالی استان البرز، بدون پروانه ساخت و برچسب اصالت اداره کل تجهیزات پزشکی راهی بازار شده است ولی رییس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ترجیح می‌دهد سکوت کند و به هیچ سوالی پاسخ ندهد.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۵ : ۴

شرایط خرید هواپیما تسهیل شد

ناوگان هوایی ایران به نوسازی نیاز دارد و به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اکنون با اخذ ۲۳ اختیار ویژه از مقام معظم رهبری، خرید هواپیما، هلی‌کوپتر، ترخیص قطعات و ارز تسهیل شده است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۲۰ : ۱۱

درجهت توسعه و آبادانی شهر گام برمی داریم

شهردار باجگیران گفت: شهر باجگیران ۸۵ کیلومتر از جاده قوچان_مشهد و ۳۰ کیلومتر از عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان فاصله دارد بازارچه مرزی باجگیران یکی از دلایل جذب گردشگر به باجگیران میباشد که یکماهی است که بازگشایی و فعال شده است و مسافرین میتوانند بدون پاسپورت و ویزا و تنها با داشتن کارت ملی از بازارچه کشور ترکمنستان بازدید و خرید داشته باشند.
۱۴۰۱/۵/۲۹ - ۱۱ : ۵۱

کیت استخراج ژنوم از خون، باکتری و پلاسمی چه کاربردی دارد؟

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان با تشریح کاربرد کیت‌های استخراج ژنوم از خون، باکتری و ژنوم پلاسمید با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی گفت: این ژن‌ها در راستای تحقیقات تغذیه‌ای و تعیین ژن‌‌های خاص باکتریایی به کار برده می‌شوند.
۱۴۰۱/۵/۹ - ۲ : ۴۴

قیمت جدید داروها در دسترس مردم قرار گرفت

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا، از امکان دسترسی مردم به قیمت های جدید داروها خبر داد.
۱۴۰۱/۵/۹ - ۲ : ۴۴

بیمه خسارت خودرو‌های مچاله شده در سیل را پرداخت می‌کند؟

سیل‌های اخیر، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای برخی خودروها به ویژه محصولات داخلی بوجود آوردند. اما آیا این خودرو‌های مچاله شده، می‌توانند از بیمه خسارت بگیرند؟
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره افزایش قیمت گازوئیل و ‌بنزین گفت: این شایعه را بارها دولت و مجموعه وزارت نفت ‌تکذیب کرده‌اند و قطعا هیچگونه افزایش نرخ بنزین، نفت و گازوئیل ‌در دستور کار ‌قرار ندارد.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۶

پای معاملات رمز ارز در ایران از بی قانونی می لنگد!

با گذشت چندین سال از ایجاد بازار ارزهای دیجیتال، معاملات رمز ارز در ایران همچنان بدون قانون است.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۶

سازمان هواپیمایی کشوری: فروش دلاری بلیت هواپیما تخلف است

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری؛ فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی لغو شده و با متخلفان برخورد کرده و خواهیم کرد.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۶

قیمت مرغ از نرخ مصوب پیشی گرفت؟

در حالی عنوان می‌شود که قیمت مرغ در هر کیلو از مرز ۷۵ هزار تومان عبور کرد که تولیدکنندگان تأکید دارند سود افزایش قیمت مرغ در سطح خرده‌فروشی‌ها بیشتر به جیب واسطه‌گران می‌رود و تولیدکنندگان همچنان در حال زیان‌دهی هستند. آیا شکاف قیمت بین عرضه و تقاضا، زمینه‌ساز کمبود مرغ در بازار می‌شود؟
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۶

فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک کشور تغییر کرد

فرمول حق الزحمه مشاوران املاک از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد که براساس آن تعیین کمیسیون بنگاه‌های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی‌نفع شدن بنگاه‌ها از گرانی مسکن می‌شد، لغو شد.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۶

قیمت انواع میوه و صیفی اعلام شد

رییس اتحادیه مرکزی میوه‌وتره‌بار تهران، قیمت درجه یک تا سه انواع میوه و صیفی‌جات را بر اساس نرخ‌نامه عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان میوه‌وتره‌بار را اعلام کرد.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۵

یارانه‌ ها براساس اطلاعات ۹ سال قبل پرداخت می‌شد!

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اطلاعات پایگاه ایرانیان از سال ۹۲-۹۳ و در دولت گذشته به‌روزرسانی نشده بود و یارانه‌ها بر همان اساس واریز می‌شد که به‌روزرسانی این اطلاعات از یک ماه و نیم گذشته آغاز شده است.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۵

آئین نامه واردات خودرو محرمانه شد؟!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاییدیه شورای نگهبان و موافقت دولت با واردات خودرو گفت: آئین نامه اجرایی در هیئت دولت در حال تدوین و محرمانه است، مجلس نیز از آئین نامه اطلاعی ندارد و نمی‌داند به چه شکل نوشته شده است.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۵

سیگاری‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد در سه ماه مالیات دادند

براساس عملکرد سه ماهه درآمدهای مالیاتی در سالجاری، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات از مصرف سیگار اخذ شده است.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۲

اقدام عجیب یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان جهان؛ مالک سابق مایکروسافت قید شش میلیارد دلار را زد

بیل گیتس، موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت، به تازگی سهامی به ارزش بیش از شش میلیارد دلار را به بنیاد خیریه‌اش بخشید اما همچنان پنجمین ثروتمند بزرگ جهان است.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۱

نان و پنیر هم لاکچری شد؛ پنیر لیقوان کیلویی ۳۸۰ هزار تومان

تورم و گرانی به ساده‌ترین غذای ایرانیان نیز رحم نکرده است و بررسی‌ها حاکی از آن است که هزینه تهیه نان و پنیر و گردو از نیم‌ میلیون تومان گذر کرده است.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۲۹

صادرات تخم مرغ متوقف شد؛ افت شدید تقاضا در بازار

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید مصرف تخم مرغ و افت قیمت این محصول گفت: حدود یکماه است که صادرات تخم مرغ انجام نمی شود.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۴۰

وصول ۴۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات در سال جارى

داود منظور گفت: جهش قابل ملاحظه‌ای در میزان مالیات مشاهده می‌شود، به طوریکه امسال ۴۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.
۱۴۰۱/۵/۳ - ۲ : ۴۰

رشد ۱.۴ برابری اجاره‌بها نسبت به قیمت مسکن

نرخ رشد قیمت اجاره‌بها برای نخستین بار در چند سال اخیر از نرخ رشد قیمت فروش مسکن در تهران پیشی گرفته است.