مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۰/۴/۲۸ - ۱۱ : ۲۴

الزام پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به رعایت قوانین کشور

متن نهایی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» منتشر شد که به موجب آن، عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی شامل پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، جویشگر و خدمات پایه مکانی و نقشه، منوط به رعایت قوانین کشور است.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۲۶

سیستم هوشمند ردیابی خواب در نسل آینده دستیار صوتی آمازون

جدیدترین نمایشگر هوشمند Google Nest Hub توانایی ردیابی عادات خواب کاربران را با استفاده از رادار دارد و اکنون به نظر می‌رسد که آمازون ویژگی مشابهی را برای دستگاه‌های اکو خود آماده کرده است.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۲۵

گوشی شیائومی Mi 12 با چیپست اسنپدراگون ۸۹۵ عرضه خواهد شد

طبق یک گزارش جدید گوشی شیائومی Mi 12 اواخر امسال به همراه چیپست اسنپدراگون ۸۹۵ کوالکام معرفی می‌شود. این رویداد آذر ماه برگزار خواهد شد.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۲۴

ربات پوشیدنی برای توانبخشی قربانیان سکته مغزی

محققان چینی و آمریکایی از تولید ربات پوشیدنی خاصی خبر داده اند که از آن می‌توان برای توانبخشی و کاهش مشکلات قربانیان سکته مغزی استفاده کرد.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۲۳

نوکیا از Oppo شکایت می‌کند

استفاده از حق اختراع یک شرکت و بدون اجازه آن، مسلما کار پسندیده ای نیست. به جز بحث اخلاقی، بحث مبالغ عظیمی پول هم در میان است. از بزرگترین شکایت های دنیای موبایل که شامل اپل و سامسونگ می شد بگیرید تا دیگر درگیری های ریز و درشت را شاهد بوده ایم. این بار شاهد شکایت نوکیا از Oppo به دلیل استفاده بدون اجازه از حق اختراع این شرکت هستیم.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۱۷

هواوی و فولکس واگن همکار می‌شوند

هواوی و فولکس واگن برای استفاده از فناوری در صنعت خودرو توافق نامه همکاری امضا کردند. طبق این همکاری بیش از ۳۰ میلیون دستگاه خودرو می‌توانند از فناوری‌ها و پتنت‌های هواوی استفاده کنند.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۱۵

روش‌هایی برای ایمن نگه داشتن گوشی از هکرها

ایمن نگه داشتن گوشی شما و هر اطلاعاتی که در آن است، از حملات هکرها و سایر مهاجمان کار سختی نیست، اما لازم است برای این کار اقدامات امنیتی را انجام دهید.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۱۲

کاربران فیس بوک و اینستاگرام هر روز فقیرتر می‌شوند

نتایج نظرسنجی سال گذشته مینت نشان داد بیش از یک سوم آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که رسانه اجتماعی بر عادت‌های خرج کردن آن‌ها تاثیر گذاشته است.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۱۱

کاپیتان تیم ملی ایتالیا از مجموعه NFT خود رونمایی کرد

کیه لینی (Chiellini) کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا و اسطوره یوونتوس، امروز از مجموعه NFT خود رونمایی کرد. این مجموعه از توکن هایی تشکیل شده است که روح گلادیاتوری او را در طول دوران حرفه ای فوتبالش بازگو می کند.
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۱۱

قیمت بیت کوین در بازار امروز

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۳۲.۸۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۷۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .
۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۲ : ۱۰

اساسینز کرید بعدی بسیار بزرگ‌تر و میزبان زمان‌های مختلف خواهد بود

پس از گزارشی که بلومبرگ منتشر کرد، شرکت یوبی‌سافت به‌صورت رسمی تأیید کرد که «اساسینز کرید اینفینیتی» (Assassin’s Creed Infinity) نام رمز قسمت بعدی مجموعه بازی «اساسینز کرید» است که هم‌اکنون در مراحل اولیه توسعه‌ی خود قرار دارد.
۱۴۰۰/۴/۲۰ - ۱۵ : ۵۴

هشدار مجدد وزیر ارتباطات درباره مهاجمان سایبری

محمدجواد آذری جهرمی در کانال رسمی خود نوشت: مجدداً هشدار اردیبهشت ۹۷ در مورد حملات باج‌افزاری با سو استفاده از درگاه مدیریتی iLo سرورهای HP را یادآوری می‌کنیم.
۱۴۰۰/۴/۲۰ - ۱۵ : ۵۴

تقریبا تمام ایرانی‌ها به اینترنت متصل هستند

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نظر جمعیتی ۹۸.۵ روستاییان و ۱۰۰ درصد شهروندان ایرانی به اینترنت متصل هستند.
۱۴۰۰/۴/۸ - ۱۳ : ۵۶

دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور را تا پیش از ۱۲ تیر فعال کنید

رجیستری ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از ۱۲ تیرماه کلید می‌خورد و تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، باید رجیستر شوند، به همین دلیل لازم است اگر افرادی که این دستگاه‌ها را دارند، تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شود.
۱۴۰۰/۴/۸ - ۱۳ : ۴۶

رونمایی از ربات‌هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند

یک شرکت مخابراتی روز گذشته و در کنگره جهانی موبایل از دو ربات مجهز به فناوری ۵G رونمایی کرد که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر بودند.
۱۴۰۰/۴/۸ - ۱۳ : ۴۶

ساعت‌های هوشمند مبتنی بر تایزن، به‌روزرسانی Wear OS را دریافت نخواهند کرد

پلتفرم جدید Wear OS که با همکاری گوگل برای ساعت‌‌های هوشمند سامسونگ ساخته شده است، برای گلکسی واچ ۳ و نسل‌های قبلی منتشر نخواهد شد.
۱۴۰۰/۳/۲۶ - ۱۹ : ۴۳

آغاز فروش گوشی ریلمی GT در بازارهای جهانی با قیمت رقابتی

چند ماه پس از معرفی ریلمی جی تی – Realme GT در چین، حالا این پرچمدار راهی بازارهای جهانی شده است. به زودی فروش گوشی ریلمی GT در اروپا با قیمت پایه ۳۶۹ یورو آغاز می‌شود.
۱۴۰۰/۳/۲۶ - ۱۹ : ۴۲

امکان شارژ کردن گجت های پوشیدنی از طریق بدن انسان

پژوهشگران دانشگاه ملی مالزی توانسته‌اند به دستاورد مهمی دست پیدا کنند که از بدن انسان به عنوان رابطی برای شارژ کردن گجت های پوشیدنی استفاده می‌کند.
۱۴۰۰/۳/۲۵ - ۱۹ : ۱۷

زمان بازنشستگی ویندوز ۱۰ مایکروسافت مشخص شد

مایکروسافت فاش کرد پشتیبانی از سیستم عامل فعلی ویندوز را در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵ خاتمه خواهد داد.
۱۴۰۰/۳/۲۵ - ۱۹ : ۱۳

تاثیر طرح رجیستری تلفن‌ همراه بر بازار قاچاق کالا

اجرای طرح رجیستری تلفن‌همراه در سه سال گذشته موجب کاهش بیش از ۶ میلیارد دلاری قاچاق کالا به کشور شده که در ادامه این طرح قرار است با توسعه طرح رجیستری به سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور از قاچاق سالانه ۳۰۰ میلیون دلار کالای دیگر به کشور نیز جلوگیری شود.