مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۱۴

نظارت بر الگوریتم شرکت‌های فناوری چینی بیشتر می‌شود

چین پیش نویس قوانینی را برای کنترل الگوریتم شرکت های فناوری ارائه کرده است طبق این قوانین الگوریتم ها نباید کاربران را به صرف مبالغ هنگفت ترغیب کنند.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۱۴

آثار و مزایای اقتصادی ـ اجتماعی دولت الکترونیک چیست؟

بررسی های انجام شده نشان می دهد اجرای دولت الکترونیکی به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی می شود.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۱۳

چالش حذف رجیستری تلفن همراه مسافری از مبادی ورودی

در پی انتشار خبری مبنی بر احتمال حذف فرآیند رجیستری تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی کشور، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: شکایت‌های فراوان دلیل انجام احراز هویت است.
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۴ : ۴

ربات پرستار جدید از راه رسید

در سال ۲۰۱۶، ربات مشهور سوفیا، تابعیت عربستان سعودی را دریافت کرده و جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داد.
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۴ : ۳

قیمت تراشه‌‌های 5G کاهش و 4G افزایش می‌یابد

قیمت تراشه‌های ۵G در ادامه سال جاری همچنان سقوط خواهد کرد و در مقابل قیمت چیپ‌های ۴G انتظار می‌رود به صورت مداوم رشد داشته باشد. افزایش تقاضا و کاهش عرضه تراشه‌های ۴G دلیل اصلی این امر است.
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۴ : ۳

وجود یک اپلیکیشن مخفی در گوشی‌های آیفون که از آن بی‌خبرید!

یک اپلیکیشن مخفی در آیفون وجود دارد که خیلی‌ها از آن مطلع نیستند. اما اسم این اپلیکیشن پرکاربرد و مفید چیست و چگونه باید به آن دسترسی داشت؟
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۳ : ۵۹

کرونا گوشی‌های گوگل را در چین ماندگار کرد

سال گذشته گوگل تصمیم گرفت خط تولید موبایل خود را از چین به شمال ویتنام منتقل کند اما اکنون به نظر می‌رسد این شرکت موبایل‌های جدید خود را به دلیل قوانین مربوط به کووید ۱۹ همچنان در چین می‌سازد.
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۳ : ۵۹

عرضه سیستم رایانه‌ای خودران جدید تسلا در سال آتی میلادی

شرکت تسلا از عرضه سیستم رایانه‌ای جدید خودران خود برای خودروهای تولیدی این شرکت در سال ۲۰۲۲ خبر داده است.
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۳ : ۵۸

شیائومی‌دارها نگران نباشند؛ مشکل سنسور مجاورت حل می‌شود

شیائومی اعلام کرد که مشکل عملکرد سنسور مجاورت در گوشی‌های این شرکت که توسط تعدادی از کاربران گزارش شده است، به‌زودی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد شد.
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۳ : ۵۸

مروری بر تاریخچه اقدامات گوگل علیه ایران

در ادامه محدودیت‌هایی که شرکت‌های فناوری آمریکایی به بهانه های مختلف برای کاربران ایرانی ایجاد می‌کنند در تازه‌ترین اقدام، گوگل دو اپلیکیشن ایرانی را از بازار اپ‌های اندرویدی حذف کرده است به همین بهانه مروری خواهیم داشت به تاریخچه اقدامات گوگل علیه ایران.
۱۴۰۰/۶/۳ - ۱۱ : ۵۶

محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا در راه آیپد اپل

مدیرعامل واتساپ اعلام کرد به زودی نسخه‌ای از واتساپ برای تبلت اپل منتشر می‌شود.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۵

تصاویر احتمالی آیفون ۱۳ پرو با گزینه رنگی جدید فاش شد

تصاویر فاش‌شده آیفون ۱۳ پرو را در طراحی آشنا و گزینه رنگی جدیدی را نشان می‌دهند که ظاهرا می‌تواند رنگ رزگلد جدید باشد.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۵

تولید ایرپادز ۳ اپل به‌علت همه‌گیری کرونا از ویتنام به چین انتقال یافت

اپل در تلاش است تا شرکای زنجیره تامین بیشتری را از سراسر جهان به خط تولید خود اضافه کند. هنگامی که صحبت از تنوع جغرافیایی در زمینه تولید محصولات می‌شود، نام اپل به‌عنوان یک شرکت اساسی در این حوزه به‌چشم می‌خورد. حال، گفته می‌شود که اپل درحال‌حاضر به‌دنبال انتقال خط تولید انبوه ایرپادز ۳ خود از ویتنام به چین به‌علت همه‌گیری COVID-19 است.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۵

کنترل دستگاه به‌وسیله حرکات صورت در اندروید امکان‌پذیر می‌شود

در نسخه بتای جدید Android Accessibility Suite اندروید ۱۲، قابلیتی اضافه شده است که به کاربر امکان می‌دهد با حرکت صورت دستگاهش را کنترل کند.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۴

اپلیکیشن اندروید Auto مخصوص گوشی با انتشار اندروید ۱۲ غیرفعال می‌شود

گوگل تایید کرده که همزمان با انتشار اندروید ۱۲، اقدام به غیرفعال‌ کردن اپلیکیشن مستقل اندروید Auto برای گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. کاربران این اپ در آینده باید از دستیار گوگل به عنوان جایگزین استفاده کنند.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۴

۷ ویژگی مهم ویندوز ۱۱ که از نسخه‌های قبلی به ارث برده است

در این مقاله شما را با ۷ ویژگی محبوب سیستم عامل مایکروسافت آشنا خواهیم کرد که در ویندوز ۱۱ هم ماندگار خواهند بود.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۳

مشخصات Vivo X70 لو رفت

ویوو امسال نیز باز می‌گردد تا از پرچمداران جدید سری X خود رونمایی کند. پیش‌تر ویوو از سری X60 خود پرده برداشته بود. این سری، دارای عملکرد دوربین محور و امکاناتی جذاب بودند. اما کم کم زمان آن رسیده است تا با جانشینان این نسل دیدار کنیم. بنابراین، مشخصات Vivo X70 تا حدودی فاش شده است. اما این مشخصات، نشان می‌دهد که Vivo X70 خیلی نسبت به قبل پیشرفته نشده است.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۳

رئیس استودیوهای پلی‌استیشن به دنبال ساخت بازی‌های ریسکی

رئیس استودیوهای پلی‌استیشن، آقای هرمن هالست (Herman Hulst)، به تازگی اعلام کرده که دوست دارد شاهد عناوین ریسک‌پذیر بیشتری مثل The Last of Us Part 2 از سوی استودیوهای سونی باشد.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۳

گوشی «Mi 11T Pro» شیائومی با ۱۲۰ وات شارژ در حال تولید است

به نظر می‌رسد برند چینی شیائومی در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) نسخه مشابه تی ۱۰ پرچمداران می ۱۱ خود را عرضه خواهد کرد، که در سال گذشته عرضه شد. به گفته یک منبع آگاه از ویتنام، شیائومی، گوشی می ۱۱ تی پرو، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و صفحه نمایش OLED ۱۲۰ هرتزی را حفظ می‌کند، اما سخت افزار‌های شارژ را ارتقا می‌دهد.
۱۴۰۰/۵/۳۱ - ۱۲ : ۱۲

وان پلاس 9RT احتمالا اوایل پاییز با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود

همانطور که در شایعات اخیر ادعا شده بود، وان پلاس ۹T یا ۹T پرو امسال عرضه نمی‌شود. با این وجود اکنون گفته می‌شود که شرکت چینی در حال کار روی یک گوشی با اسم رمز «Martini» است که احتمالا به عنوان «وان پلاس ۹RT» روانه بازار خواهد شد.