مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۴

اکتیویژن بلیزارد هم برای استفاده از NFT برنامه‌ریزی می‌کند

طبق بعضی از شواهد جدید، به نظر می‌رسد که شرکت اکتیویژن بلیزارد علاقه‌ی بازیکنان را به ارز دیجیتال و محصولات مبتنی بر NFT ارزیابی می‌کند.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۳

قرارداد اپل و BOE برای تامین پنل‌های OLED آیفون 14

طبق گزارشی جدید، اپل برای تامین نمایشگر OLED آیفون 14 با شرکت چینی BOE قراردادی به ارزش 50 میلیون یوان (8 میلیون دلار) امضا کرده است.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۳

ساعت هوشمند Poco Watch ششم اردیبهشت معرفی خواهد شد

پیش از این چندین گزارش ادعا کرده بودند که کمپانی پوکو درحال کار بر روی اولین ساعت هوشمند خود است. امروز، این شرکت تأییدیه رسمی منتشر کرد مبنی‌بر اینکه اولین محصول AIoT خود، POCO Watch، در تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت) معرفی خواهد شد. در همین زمان، Digit India با همکاری OnLeaks شماری از تصاویر مربوط به طراحی ساعت هوشمند POCO Watch را در فضای وب به‌اشتراک گذاشتند.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۳

واتس اپ با تغییری خاص به‌روزرسانی شد

تماس‌های گروهی یکی از ابزارهای مفید هر پیام رسان است که خصوصا پس از بحران همه گیری کرونا بسیار پر کاربردتر از گذشته شد. اکنون گویا متا برنامه‌های مهمی برای توسعه پیام رسان خود دارد و قابلیت تماس گروهی با ظرفیت ۳۲ نفر در واتس اپ ارائه خواهد شد.
۱۴۰۱/۱/۱۷ - ۱۲ : ۱۸

هشدار: جاسوس افزار روسی می‌تواند اطلاعات گوشی شما را سرقت کند

به تازگی محققان امنیت سایبری جاسوس‌افزار جدید روسی را تحت عنوان یک برنامه اندرویدی Process Manager شناسایی کرده‌اند که می‌تواند اطلاعات کاربران گوشی‌های اندرویدی را جمع‌آوری کند.
۱۴۰۱/۱/۶ - ۱۰ : ۴۱

پایان اسپاتیفای در روسیه نزدیک است

اسپاتیفای به دنبال تداوم تهاجم روسیه به اوکراین، خدماتش را در این کشور به حالت تعلیق در می‌آورد. این شرکت در بیانیه خود به قانون جدید کرملین اشاره کرده که افراد را بابت نشر اخبار غلط تا 15 سال روانه زندان می‌کند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۹ : ۱۴

پای سامسونگ به ماجرای خالق بیت کوین باز شد

ایلان ماسک یک توییت جنجالی را منتشر کرده و در آن ادعا می‌کند که خالق بیت کوین را کشف کرده است. اما خالق Bitcoin کیست؟ آیا خود او نیست؟
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۹ : ۳۰

نگاهی اینفوگرافیکی به سرعت اینترنت موبایل در ایران و کشورهای اطراف

سرعت اینترنت موبایل ایران اگرچه از کشور افغانستان ۶۰ پله بالاتر است، اما از همسایه‌های دیگرش از جمله، امارات، قطر و عربستان، پایین‌تر است.
۱۴۰۰/۱۲/۸ - ۱۲ : ۳۹

نظر وزارت ارتباطات درباره کلیات طرح صیانت مثبت است

رئیس کمیسیون مشترک نقل‌قول‌های اخیر منتسب به وزیر ارتباطات در راستای مخالفت با طرح صیانت را کم لطفی دانست. به گفته وی پیش از این 5 جلسه 4 ساعته با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات تشکیل شده و نظر اکثریت درباره کلیات طرح مثبت بوده است.
۱۴۰۰/۱۲/۷ - ۱۱ : ۴

اوکراین از اپل درخواستی علیه روسیه کرد

«میخائیلو فدوروف»، معاون نخست وزیر اوکراین با ارسال نامه‌ای به «تیم کوک»، مدیرعامل اپل از او درخواست کرده تا فروش دستگاه‌های خود در روسیه و دسترسی این کشور به اپ استور را مسدود کند.
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۲ : ۲۵

آنتی ویروس رایگان Microsoft Defender Preview برای ویندوز و اندروید منتشر شد

سرانجام مایکروسافت نسخه جدید و رایگان آنتی ویروس خود با نام Microsoft Defender Preview را برای پلتفرم ویندوز و اندروید منتشر کرده و در دسترس کاربران قرار داده است.
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۱۱ : ۵۷

کاهش بی‌سابقه سرعت اینترنت ایران در رتبه‌بندی جهانی

ایران در رده‌بندی جهانی کشور‌ها از نظر سرعت دانلود اینترنت سیار یا همراه (موبایل) ۷ پله پایین آمد و به رده ۷۹ رسید. تازه‌ترین گزارش پایگاه اینترنتی اسپیدتست (Speedtest) که بر سنجش سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان متمرکز است،نشان می‌دهد که امارات عربی متحده (۳۰۲.۴۳ مگابیت در ثانیه)، کره جنوبی (۲۲۷.۹۹ مگابیت در ثانیه) و قطر (۲۱۳.۰۹ مگابیت در ثانیه) دارای پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت سیار هستند.
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۱۰ : ۴۷

آثار زیان‌بار شارژ گوشی در اتاق خواب

اخیرا گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه شارژ کردن گوشی هوشمند در اتاق خواب و در شب هنگام بر ترشح هورمون ملاتونین تاثیر می‌گذارد. این مسئله توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. طبق گزارش رسانه‌ها، دانشمندان بریتانیایی نشان داده‌اند که قرارگیری در یک محیط تاریک هنگام خواب، برای تولید هورمون ملاتونین به میزان کافی در بدن مناسب است.
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۵۵

همه چیز درباره قسمت تاریک وب که جهانی بی‌مرز برای هرگونه جرم و جنایت است

دارک وب محیطی است که فعالیت‌های مجرمانه بسیاری در آن صورت می‌گیرد و به همین علت، کشورها راهکارهای خاصی برای مقابله با این جنایات در نظر گرفته‌اند.
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۱۴ : ۳۱

درآمد ۹ میلیون نفر از اینستاگرام

آمارها و گزارش ها نشان می دهد اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در ایران به حساب می‌آید.
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ - ۱۱ : ۴۱

چرا گوشی‌های مدرن، باتری قابل جابجایی ندارند؟

باتری‌های غیرقابل جابه‌جایی دارای معایب و مزایایی هستند که در ادامه مطلب درباره آن‌ها می‌خوانید.
۱۴۰۰/۱۱/۵ - ۱۱ : ۱۱

جف بزوس به دنبال شکست دادن مرگ و یافتن چشمه جوانی

جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، تیمی از برترین دانشمندان جهان را در استارتاپ آلتوس لبز (Altos Labs) گرد هم می‌آورد تا رویای خود برای جوان سازی انسان‌ها را محقق کند.
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۰ : ۴

گوگل هم کلاهبردار از آب درآمد

اگر کارت هدیه‌ای از یک دوست یا شرکت دریافت کنید، قطعا موجودی باقی مانده‌ی آن را به صورت آنلاین چک خواهید کرد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۳ : ۳۱

چگونه دختر ۱۲ ساله با رمزارزها ثروتمند شد؟

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها که همانند سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاکچین کار می‌کنند، در چند سال اخیر محبوبیت زیادی را در میان کاربران به دست آورده‌اند.
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۱ : ۳۹

گوگل و اپل در بازار موتور جستجو به توافق رسیدند

ظاهرا اپل با گوگل توافق کرده تا غول فناوری مستقر در کوپرتینو موتور جستجو خود را توسعه ندهد و در عوض برای اینکه گوگل به گزینه پیش‌فرض مرورگر سافاری تبدیل شود، غول موتور جستجو مبلغی را به آن‌ها پرداخت می‌کند.