مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۱۲ : ۶

ایکس‌باکس تنها 33 درصد بازی‌های در دست ساخت خود را رونمایی کرده است

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی یک منبع داخلی مایکروسافت، تیم ایکس باکس تنها یک سوم بازی‌های تحت توسعه‌ی خود را رونمایی کرده است.
۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۱۱ : ۲۳

رندرهای موتورولا Moto E30 منتشر شد

رندر های Moto E30 منتشر شده اند. این رندر ها طراحی این گوشی را از زوایای مختلف به ما نشان می‌دهند. اما نکته قابل توجه، شباهت زیاد این گوشی به برادر بزرگتر خود، یعنی Moto E40 است.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۴۸

آستانه مصرف منصفانه اینترنت چیست؟

میزان ترافیک تعریف‌شده یا حجم، برای سرویس‌ها از سوی اپراتور اختیاری است و تحت عنوان آستانه مصرف منصفانه (FUP) تعیین می‌شود و سقف تعرفه هر گیگابایت اضافه ترافیک بین‌الملل، ۲۰ هزار ریال تعیین شده است.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۴۳

حجامت نمی‌تواند جایگزین واکسن کرونا شود

رئیس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حجامت نمی‌تواند جایگزین واکسن کووید شود و مقاومت بدن را در مقابل این افزایش دهد.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۱ : ۳۵

تصویر جدید فضانوردان چشم‌بادامی از کره ماه بر فراز زمین

چین عکسی از ماه که توسط 'تانگ‌هنگبو' فضانورد چینی در حین اقامت در ماژول اصلی تیانه در ایستگاه فضایی چین گرفته شده بود را رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۶/۳۱ - ۱۰ : ۵۷

کنترل بیماری آلزایمر و کاهش علائم تحریک پذیری با داروی گیاهی ملیتروپیک

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همزمان با روز جهانی آلزایمر گفت: ملیتروپیک با مهار آنزیم استیل کولین استراز می تواند سبب افزایش کارایی انتقال دهنده استیل کولین شود و در نهایت بیماری آلزایمر در مراحل خفیف و متوسط قابل کنترل قطعی خواهد بود.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۱ : ۴۲

در صورت تحریم ایران توسط شیائومی دولت باید وارد میدان شود

نمایندگان انجمن واردکنندگان موبایل، خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی را نادرست می‌دانند و اعلام می‌کنند که پیگیری‌های آن‌ها حکایت از این دارد که این موضوع به طور رسمی توسط این کمپانی بزرگ چینی اعلام نشده است.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۱ : ۴۱

مروری بر رمزارزهای سبز و دوستدار محیط زیست

تهیه فهرستی از رمزارزهای سبز که ردپای کربن کمتری از خود نشان می‌دهند، نیاز به بررسی مولفه‌های بسیاری دارد ولی به طوری کلی در سال ۲۰۲۱ میلادی، برخی رمزارزها توانسته‌اند نام دوستدار طبیعت را با خود یدک بکشند و مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۱ : ۴۱

دفتر کار هوشمند و قابل حمل

دفتر کار هوشمند و قابل حمل Denizen Archetype Smartpod ویژه افرادی است که مایلند دورکاری کنند. این اتاق کار، دارای سقفی با ارتفاع ۱۰ پا و ابعادی مناسب است.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۱ : ۴۰

اپل برنامه توسعه خودرو خود را برای جلوگیری از تاخیرهای بیشتر به‌تنهایی پیش می‌برد

به‌گفته منابع آگاه از برنامه‌های اپل در گفتگو با نشریه کره‌ای Maeil، اپل درحال توسعه خودرو برقی خود به‌طور مستقل و بدون کمک خودروساز دیگری است و درحال‌حاضر، این شرکت تامین‌کنندگان نهایی قطعات خودرو را انتخاب می‌کند.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۱ : ۳۹

سامسونگ ویژگی رم مجازی خود را به گوشی‌های گلکسی می‌آورد

سامسونگ اخیرا قابلیت افزایش رم بدون نیاز به استفاده از رم سخت‌افزاری یا همان رم مجازی را با نام RAM Plus به جدیدترین میان‌رده خود یعنی گلکسی A52s 5G در آپدیت اخیر این گوشی اضافه کرده است. ویژگی RAM Plus درواقع قابلیتی قدیمی با ظاهری جدید می‌باشد؛ چراکه همان بارگذاری مجدد صفحه‌بندی حافظه بوده که پیش‌تر در اندروید و تقریباً همه سیستم‌ عامل‌های دیگر دیده بودیم.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۱ : ۳۹

دوربین سامسونگ گلکسی S22 Ultra زوم پیوسته 3X و 10X خواهد داشت

امروز خواندیم که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از لیست دوربین های Galaxy S22 خط خورده است. شاید آن یک خبر نسبتا ناخوشایند برای برخی کاربران باشد اما خبر خوب برای اکثر کاربران این است که احتمالا دوربین سامسونگ Galaxy S22 Ultra زوم پیوسته 3X و 10X خواهد داشت.
۱۴۰۰/۶/۲۰ - ۱ : ۳۹

تمجید دولت انگلستان از ابزارهای ایمنی کودک اپل

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلستان، اخیرا در مقاله‌ای با محوریت حمایت از کودکان، ویژگی‌های نظارت بر انتشار تصاویر CSAM اپل را بسیار حائز اهمیت توصیف کرده است.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۳

کاربران اپل واچ از پاره شدن بندهای سولو لوپ شکایت دارند

گفته می‌شود برخی از کاربران ساعت هوشمند اپل از ترک برداشتن و پاره شدن بندهای سولو لوپ شکایت دارند و می‌خواهند آن‌ها را با بندهای دیگری جایگزین کنند.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۳

عمر باتری نوبیا RedMagic 6S Pro مشخص شد: رضایت بخش

نوبیا دیروز از گوشی جدید خود پرده برداری کرد. اما طولی نکشید تا Gsmarena بررسی کلی این گوشی گیمینگ تازه وارد را به اشتراک بگذارد. حال، عمر باتری نوبیا RedMagic 6S Pro مشخص شده است. بررسی‌های مرتبط، نشان می‌دهند که این گوش دارای عملکرد باتری و شارژر رضایت بخشی است.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۲

تاریخ رویداد معرفی آیفون ۱۳ و سایر محصولات آینده اپل رسما مشخص شد

کمپانی اپل دقایقی پیش رسما تاریخ کنفرانس مورد انتظار معرفی جدیدترین محصولات خود برای سال ۲۰۲۱ شامل خانواده آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و سایر دستگاه‌های احتمالی را برای ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ تأیید کرد. این رویداد که اپل از آن با عنوان “California streaming” نیز یاد کرده است، کاملاً مجازی بوده و از محل Apple Park برگزار خواهد شد.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۲

نسل جدید اپل‌واچ با نفس انسان کنترل می‌شود

همگان از اپل به‌عنوان یک شرکت نوآور یاد می‌کنند. این شرکت نه‌تنها انقلابی را در عرصه کامپیوتر به‌وجود آورد، بلکه با عرضه آیفون‌های خود در سال ۲۰۰۷، صنعت گوشی‌های هوشمند را نیز متحول کرد.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۲

نمایشگر تاشوی جدید LG سرسخت و مقاوم!

اینطور که به نظر می‌رسد LG Chem توانسته است نمایشگر تاشوی جدیدی را تولید کند که نه تنها مقاومت بسیار بالایی دارد بلکه به‌نوعی تولید شده که چین‌خوردگی کمتری را هم بعد از تاشدن نشان می‌دهد.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۱

توییت شیائومی با مخالفت گسترده طرفداران هندی مواجه شد!

برندهای مختلف، دارای استراتژی‌های بازاریابی خاص خود هستند. شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بین برندها با وجود خبردار بودن از مشکلات خود، مجدداً به تبلیغ همان بخش می‌پردازند! شیائومی این بار در توییتر در مورد عملکرد MIUI تبلیغ کرده است. اما این توییت شیائومی، با مخالفت و واکنش طرفداران این کمپانی مواجه شده است.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۱

نسخه بتا بتلفیلد موبایل پاییز امسال برای اندروید منتشر خواهد شد

شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده که نسخه بتا بازی بتلفیلد موبایل – Battlefield Mobile در پاییز سال جاری برای کاربران اندروید منتشر خواهد شد.