مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۰

برترین جایزه ملی تحول دیجیتال به همراه اول رسید

اختتامیه کنفرانس بین‌المللی و پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال عصر دیروز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه در دانشگاه تهران برگزار شد.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۰

لینکدین قابلیت استوری را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد

مدیر ارشد محصول لینکدین دیروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ از حذف قابلیت استوری در این پلتفرم خبر داد.
۱۴۰۰/۶/۱۷ - ۱ : ۳۰

واتساپ ندیده شدن شما را بیشتر تضمین می‌کند!

واتساپ در حال تغییر یکی از قدیمی‌ترین تنظیمات حریم خصوصی خود است که کاربران با استفاده آن می‌توانند میزان اطلاعات شخصی ارائه شده برای مخاطبان خود را کنترل کنند. این ویژگی جدید راهی نسخه‌ی اندروید و iOS واتساپ می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تاریخ آخرین مرتبه‌ی آنلاین بودن خود را از مخاطبان مشخصی پنهان کنند.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۷

سرمایه‌گذاری بی‌سابقه چینی‌ها برای تولید تراشه

یک شرکت فناوری چین از سرمایه گذاری بی سابقه ۸.۸۷ میلیارد دلاری برای تأسیس کارخانه جدید تولید تراشه در شهر شانگهای این کشور خبر داده است.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۷

قفل گوگل بر حساب‌های ایمیل دولت افغانستان

تعداد نامشخصی از حساب‌های ایمیل دولت افغانستان در گوگل موقتاً قفل شده است. علت این امر نگرانی از سرنوشت اوراق دیجیتال متعلق به مقامات سابق این کشور و شرکای بین‌المللی آنها است.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۷

قابلیت واتس‌اپ ویژه گوشی‌های آیفون و سامسونگ در دسترس قرار گرفت

واتس‌اپ با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که قابلیت انتقال تاریخچه چت‌ها از گوشی‌های iOS به دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ را فراهم کرده است.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۷

God of War بعدی 40 ساعت گیم‌پلی خواهد داشت

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی دیوید جفی، کارگردان بازی اول God of War و خالق سری Twisted Metal، اثر بعدی از سری God of War که در حال حاضر آن را با نام Ragnarok می‌شناسیم، 40 ساعت گیم‌پلی خواهد داشت.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۶

امتیاز DxO عملکرد صوتی شیائومی Mi 11i مشخص شد

شیائومی اوایل امسال از گوشی Mi 11i خود رونمایی کرد. این دستگاه، در واقع نسخه جهانی گوشی Redmi K40 Pro Plus محسوب می‌شود. حال، امتیاز DxO عملکرد صوتی شیائومی Mi 11i مشخص شده است. بنابراین، در ادامه مطلب نگاهی به این امتیاز خواهیم داشت اما بهتر است قبل از آن، مروری بر مشخصات مرتبط این گوشی در بخش سیستم صوتی داشته باشیم:
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۶

منبع دیگری افزوده شدن بازی‌های Game Boy به سوییچ آنلاین را تایید کرد

به دنبال شنیده شدن شایعاتی مبنی بر در دسترس قرار گرفتن عناوین Game Boy روی سرویس سوییچ آنلاین، منبع دیگری این خبر را تایید کرد.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۶

کپی چینی‌ها از روی دست ناسا در طراحی پهپاد مریخی

مرکز ملی علوم فضایی چین در حال طراحی پهپادی هوایی است که شباهت بسیار زیادی با هلی‌کوپتر مریخی نبوغ ناسا دارد.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۵

فیلترشکن‌های محبوب در روسیه فیلتر شدند

روسیه دسترسی به شش ابزار VPN که شامل بعضی از محبوبترین فیلترشکن‌های جهان بودند را با هدف کنترل بیشتر اینترنت مسدود کرد.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۵

اپل عقب نشینی کرد

شرکت اپل در پی انتقادات شدید مدافعان حریم خصوصی، راه اندازی سیستم اسکن تصاویر آیفون کاربران برای رصد موارد سوءاستفاده از کودکان را به تاخیر انداخت.
۱۴۰۰/۶/۱۳ - ۱۳ : ۵۵

جدال سخت ایلان ماسک و جف بزوس در دادگاه‌ها

اسپیس ایکس ادعا می‌کند آمازون از شکایت علیه آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای جبران عقب‌ماندگی خود در رقابت فضایی استفاده می‌کند.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۲۷

نتایج تست باتری شیائومی ردمی ۱۰ منتشر شد

شیائومی Redmi 10 چندی پیش به عنوان جانشین ردمی ۹ معرفی شد. امروز می‌خواهیم نگاهی به نتایج تست باتری شیائومی ردمی ۱۰ و سرعت شارژ آن داشته باشیم.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۲۶

ارتقای فناوری GPS موجب افزایش مساحت دانمارک شد

استفاده محققان دانشگاه کپنهاگ از فناوری جی پی اس با دقت بیشتر، موجب شناسایی یک جزیره جدید در کشور دانمارک و افزایش مساحت این کشور شد.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۲۶

کدام گوشی‌های شیائومی آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند؟

این فهرست غیر رسمی، حاوی نام تمام گوشی های شیائومی است که در صف دریافت آپدیت اندروید ۱۲ قرار دارند. اسامی دستگاه‌های عرضه شده تحت برند ردمی، پوکو و بلک شارک هم در فهرست دیده می‌شود.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۱۶

تاریخ رونمایی پرچمداران ویوو رسما مشخص شد

ویوو به زودی از پرچمداران خود رونمایی می‌کند. این پرچمداران، سه عضو از سری Vivo X70 هستند. بالأخره ویوو به صورت رسمی تأیید کرد که تاریخ رونمایی Vivo X70 Pro Plus چه زمانی است. در ادامه، نگاهی به جزئیات رسمی ارائه شده از سوی ویوو خواهیم داشت.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۱۶

اسپیس ایکس بستنی و بازوی رباتیک را به ایستگاه فضایی برد

یک کپسول فضایی متعلق به اسپیس ایکس همراه ۲۲۰۰ کیلوگرم بار از جمله بستنی، بازوی رباتیک و میگوی آب شور به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۱۵

شیائومی به‌روزرسانی MIUI 12.5 را خارج از چین نیز عرضه خواهد کرد

شیائومی تصمیم گرفته است به‌روزرسانی نسخه تقویت‌شده MIUI 12.5 را برای برخی از گوشی‌های سری می ۱۰ و می ۱۱، به‌صورت جهانی عرضه کند.
۱۴۰۰/۶/۸ - ۱۲ : ۱۵

اپل واچ سری ۷ با واچ فیس‌های جدید از راه می‌رسد

طبق اکثر گزارش‌ها، اپل ابعاد نسل بعدی اپل واچ را افزایش می‌دهد و اپل واچ سری ۷ در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری وارد بازار می‌شود. حالا به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها می‌خواهند برای استفاده بهینه از این نمایشگرهای بزرگتر، نسل بعدی ساعت هوشمندشان را به واچ فیس‌های جدیدی مجهز کنند.