مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۹ : ۴۴

اپل اولین شرکت ۳ تریلیون دلاری جهان شد

اپل ساعاتی قبل به اولین شرکت سهامی عام جهان با ارزش ۳ تریلیون دلار تبدیل شد. برای اینکه اهمیت این رقم را درک کنید، باید بگوییم که اگر ارزش شرکت‌های دیزنی، نتفلیکس، کوکاکولا، مک‌دونالد، AT&T، بویینگ، IBM و فورد را جمع بزنیم، باز هم به پای ارزش شرکت اپل نمی‌رسد.
۱۴۰۰/۱۰/۶ - ۱۲ : ۴۹

استخراج رمزارز در ایران بدون برق!

سرانجام پس از مدت‌ها بحث و جلسه، مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمزارز از منابع تجدیدپذیر و پاک از سوی همایون حائری به دستگاه‌های متبوع ابلاغ شد.
۱۴۰۰/۱۰/۴ - ۱۱ : ۸

گزارش وضعیت شبکه اپراتورهای ارتباطی ارائه شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه گزارش وضعیت شبکه اپراتورهای ارتباطی در کمیته پایش کیفیت اینترنت خبر داد.
۱۴۰۰/۹/۲۲ - ۱۳ : ۵۸

ماراتن شرکت‌های بزرگ دنیا برای ترمیم حفره امنیتی خطرناک

شرکتهای بزرگ جهان برای ترمیم آسیب پذیری نرم افزاری که کارشناسان به عنوان یکی از خطرناک‌ترین حفره‌های امنیتی توصیف کرده اند، به تکاپو افتاده‌اند.
۱۴۰۰/۹/۱۶ - ۱۱ : ۸

طرح تازه دولت بایدن برای ایجاد تحول در آینده اینترنت

وبگاه The Hill، اخیرا در مقاله ای کوتاه به بررسی طرح تازه دولت آمریکا برای ایجاد تحول در آینده اینترنت و تسهیل فرایند جریان فرامرزی داده‌ها پرداخته است.
۱۴۰۰/۹/۱۳ - ۱۱ : ۳۳

هفت راهکار برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندروید

آیا گوشی هوشمند اندروید شما با مشکل شارژ نشدن مواجه شده است؟ در این مقاله راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه خواهیم داد.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۹

حذف عضو از گروه‌های واتس‌اپ در عربستان موجب زندانی شدن می‌شود؟

یک مشاور حقوقی در عربستان سعودی گفت حذف یک فرد از گروهی در واتساپ محکومیت نقدی و زندان در پی دارد اما وکیلی دیگر این ادعا را رد کرد.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۸

شیائومی 12X با نمایشگر امولد و تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ در راه است

شیائومی برای رونمایی از گوشی‌های سری ۱۲ آماده می‌شود و به نظر می‌رسد این خانواده اعضای زیادی داشته باشد. یکی از این محصولات شیائومی ۱۲X نام دارد که حالا برخی مشخصات کلیدی‌اش افشا شده‌اند.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۸

گلکسی Z Fold 4 سامسونگ اسلات S Pen ندارد

با پیشرفت‌های قابل‌توجه Galaxy Z Fold 3 سامسونگ نسبت به نسل پیشین خود، غول فناوری کره‌ای به‌دنبال جذاب‌تر کردن نسخه آینده این گوشی با نام احتمالی گلکسی Z Fold 4 برای کاربران می‌باشد.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۷

ظرفیت باتری گلکسی A53 سامسونگ فاش شد

به‌ تازگی ظرفیت باتری گلکسی A53 سامسونگ به همراه تصویری که ادعا می‌شود تصویر رسمی این گوشی است، فاش شده است.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۷

شرکت چینی BOE تولید نمایشگر آیفون‌ها را افزایش می‌دهد

شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و BOE تامین‌کننده نمایشگرهای آیفون محسوب می‌شوند که البته سهم سامسونگ بسیار بیشتر است. حالا به نظر می‌رسد شرکت چینی BOE می‌خواهد حضور گسترده‌تری در میان تامین‌کنندگان نمایشگر آیفون داشته باشد که نتیجه‌اش افزایش فشار روی سامسونگ و ال‌جی خواهد بود. احتمالا BOE به‌زودی جای ال‌جی را می‌گیرد.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۵

توسعه Star Wars: Battlefront 3 لغو شد

به گفته‌ی تام هندرسون (Tom Henderson)، توسعه‌ی بازی Star Wars: Battlefront 3 به علت هزینه‌های لایسنس توسط الکترونیک آرتز لغو شده است.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۴

اولین رایانه بر روی یک تراشه ۵۰ ساله شد

این ماه اولین رایانه‌ای که به طور کامل بر روی یک تراشه بنا شده پنجاه ساله شد. پردازنده‌ای که به این منظور توسط شرکت اینتل ساخته شد، ۴۰۰۴ نام داشت.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۲

خودکشی یک گیمر بعد از باخت در بازی آنلاین!

نوجوانی که تمام پول های خود را در بازی آنلاین از دست داده بود، دست به خودکشی زد.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۱۱

بزرگترین سازنده توربین بادی جهان هدف حمله سایبری قرار گرفت

شرکت 'وستاس ویند سیستمز' که بزرگترین سازنده توربین بادی جهان است، هدف حمله سایبری قرار گرفت و مجبور شد برای مهار این وضعیت، سیستمهای IT واحدهای کسب و کار متعدد خود را ببندد.
۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۹ : ۹

طراحی SSD محور پلی‌استیشن 5 به درخواست اپیک گیمز انجام شد

به گزارش Wccfetch مارک سرنی (Mark Cerny) در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که اپیک گیمز (Epic Games) یکی از کمپانی‌هایی بود که بیشترین درخواست را برای SSD داشت.
۱۴۰۰/۸/۲۹ - ۱۶ : ۱۱

امکانی جدید در اینستاگرام فراهم شد

اینستاگرام از سال ۲۰۱۷ به کاربران امکان ارسال حداکثر ۱۰ عکس و ویدیو در یک پست را فراهم کرد اما با گذشت چهار سال، به تازگی امکان حذف یک عکس یا کلیپ ویدیویی در یک اسلاید را فراهم کرده است.
۱۴۰۰/۸/۲۲ - ۱۰ : ۲۶

مشخصات اولین خودروی برقی آپولو در چین فاش شد

شرکت خودروسازی آپولو به تازگی در نمایشگاه‌های چین خصوصیات ظاهری خودروی الکتریکی خود را فاش کرد.
۱۴۰۰/۸/۲۲ - ۱۰ : ۲۶

کوالکام در پی آسان کردن طراحی و عرضه اپلیکیشن‌های عینک‌های واقعیت افزوده

شرکت کوالکام در حال طراحی پلتفرمی است که به برنامه نویسان و توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا به سادگی برای نسل جدید عینک‌های واقعیت افزوده اپلیکیشن‌های متنوع طراحی و عرضه کنند.
۱۴۰۰/۸/۲۲ - ۱۰ : ۲۵

آمریکا الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی را غیرفعال می‌کند

قانونگذاران مجلس آمریکا لایحه‌ای ارائه کرده‌اند که طبق آن پلتفرم‌های اینترنتی مانند فیس بوک و گوگل ملزم می‌شوند تا به کاربران محتوایی را نشان دهند که توسط الگوریتم ها انتخاب نشده اند.