مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۹ : ۴۴

ششمین انقراض دسته جمعی زمین چه زمانی اتفاق می افتد؟

یک دانشمند در دانشگاه توهوکو در ژاپن با محاسبات عددی به این نتیجه رسیده است که رویداد انقراض دسته جمعی برای چند قرن آینده، نمی تواند مشابه پنج رویداد قبلی باشد. در بیش از یک مورد در طول ۵۴۰ میلیون سال گذشته، زمین بیشتر گونه های خود را در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه زمین شناسی از دست داده است. این رویدادها به عنوان رویدادهای انقراض دسته جمعی شناخته می شوند و اغلب تغییرات آب و هوایی خواه گرم شدن شدید یا سرد شدن شدید، مسبب آن است.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۱ : ۵۵

ربات‌ها به یاری بیل گیتس می‌آیند!

خبرها حاکی از آن است که Breakthrough Energy Ventures، یک شرکت VC متمرکز بر راه حل های تغییر آب و هوا با حمایت افراد بزرگی مانند بیل گیتس و جف بزوس، با مبلغی بالغ بر 44 میلیون دلار به حمایت استارتاپ انرژی خورشیدی Terabase Energy پیوسته است. شرکت VC در کنار سرمایه‌گذاری Prelude Ventures، قرارداد Terabase را نیز رهبری می کند و به دلیل حمایت از دو پروژه Amp Robotics و Lime شناخته شده است.
۱۴۰۱/۵/۹ - ۲ : ۲۴

ماسک هم از توئیتر شاکی شد

ایلان ماسک ساعاتی پس از اعلام زمان برگزاری دادگاه پنج روزه (۱۷ اکتبر مصادف با ۲۵ مهر) او با توئیتر از این شبکه اجتماعی به صورت متقابل شکایت کرد و اسناد محرمانه ۱۶۴ صفحه‌ای خود را به این دادگاه تحویل داد. طبق قوانین دادگاه نسخه ویرایش شده مدارک محرمانه احتمالا به زودی عمومی می‌شود.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۷

تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر تبلیغات دهان به دهان

امروزه در عصر تکنولوژی، از جمله ابزارهای جدید و رو به رشد، رسانه اجتماعی است. رسانه‌ اجتماعی راهی برای انتقال یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده است. به عبارتی رسانه‌های اجتماعی توصیف ابزارهای آنلاین است که افراد برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مشخصات، نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و افکار خود استفاده می‌کنند. با افزایش محبوبیت وب سایت های شبکه های اجتماعی مردم بیش از گذشته با یکدیگر در ارتباط هستند.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۴

کاربران ایرانی به دنبال لغو محدودیت Safe Search در گوگل!

بررسی نتایج گوگل ترندز نشان می‌دهد جستجوی عبارت 'Safe Search' و نحوه غیرفعالسازی آن در تیرماه با رشد فزاینده‌ای همراه شده است. این قابلیت جدیدترین اقدام وزارت ارتباطات دولت سیزدهم برای مردم بوده که موتورهای جستجو مثل گوگل، کاربران را به مثابه کودک تصور می‌کنند و نتایج جستجو را فیلتر شده به آنها نشان می‌دهند. آهنگ جدید «معین زد»، «دعای عرفه»، «شهره لرستانی» و «وریا غفوری» نیز از دیگر عبارت‌های پرسرچ گوگل در ماه گذشته بودند.
۱۴۰۱/۵/۲ - ۲۰ : ۳۳

مارک زاکربرگ باید درباره رسوایی کمبریج آنالیتیکا شهادت دهد

طبق شکایتی که در ایالت کالیفرنیا آمریکا علیه فیس بوک ثبت شده، مارک زاکربرگ و چند مدیر ارشد این شرکت باید درباره پرونده رسوایی کمبریج آنالایتیکا شهادت دهند.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۸

واکنش نماینده مجلس به محدودیت در جستجوی گوگل: هر محدودیتی بد نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و از موافقان طرح صیانت در واکنش به قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ اظهار داشت همیشه هر محدودیتی بد نیست. او با بیان اینکه رها بودن فضای مجازی خوب نیست اعتقاد دارد قانون‌مندی منجر به رشد جامعه و پیشرفت در کمال امنیت و آرامش می‌شود.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۲ : ۸

تاریخ رونمایی از سری آیفون ۱۴ فاش شد

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل می‌خواهد در هفته‌ی دوم ماه سپتامبر امسال، از گوشی‌های پرچم‌دار مورد انتظار خود یعنی سری آیفون ۱۴ رونمایی کند.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۴۲

بیت‌کوین به خالق خود نیز رحم نکرد!

ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، در مدت ۸ ماه، از جایگاه بیستمین فرد ثروتمند جهان به رتبه‌ی ۷۹ سقوط کرده است.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۳۳

این گجت های لاکچری، احتمالا از ماشین های سوپر اسپرت هم گران‌تر هستند

در این مطلب به معرفی خاص‌ترین گجت های لاکچری و کمیاب دنیای فناوری می‌پردازیم که برخی از آنها از خودروهای سوپر اسپورت نیز گران‌تر هستند.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۲۵

حضور یوبی سافت در گیمزکام 2022 تایید شد

بر اساس آخرین خبرها و طبق اعلامیه جدید منتشر شده بعد از عدم حضور پلی استیشن به تایید سخنگوی سونی، حضور یوبی سافت در گیمزکام 2022 قطعی و تایید شد. باید برای اخبار مربوط به معرفی‌های جدید یوبی سافت آماده باشیم. در ادامه با جزییات تکمیلی ما را همراهی کنید.
۱۴۰۱/۴/۶ - ۴ : ۴۰

اکنون بهترین زمان برای خرید موبایل است!

دبیرانجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی خاطر نشان کرد: عوارض گمرکی موبایل‌های زیر 600 دلار افزایش 3.5 درصدی را تجربه کرد اما از آنجایی‌که عرضه بیش از تقاضاست هم اکنون بهترین زمان برای خرید این تلفن‌هاست چراکه بازار رقابتی شده و واحدهای صنفی و شرکت‌ها برای اینکه بتوانند به تعهدات خود عمل کنند کالا را با زیان عرضه می‌کنند.
۱۴۰۱/۴/۶ - ۲ : ۲

مرگ تدریجی یک ویندوز

مایکروسافت از ماه آینده برای کاربران ویندوز 8.1 پیام‌هایی را ارسال می‌کند که از پایان پشتیبانی از این سیستم عامل خبر می‌دهد.
۱۴۰۱/۴/۴ - ۸ : ۵۵

باکتری‌ها تبدیل به باتری می‌شوند!

به نقل از نیواطلس، تنوع بخشیدن به منابع انرژی بخش مهمی از روند کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی است و یکی از جایگزین‌های قابل استفاده، باکتری‌های تولید کننده برق است. مهندسان دانشگاه بینگهمتون آمریکا برای نخستین بار یک باتری زیستی ساخته‌اند که شامل سه لایه از گونه‌های مختلف باکتری است که به کمک هم نور خورشید را جذب کرده و الکتریسیته تولید می‌کنند.
۱۴۰۱/۴/۴ - ۱ : ۴۷

مدیرعامل و بنیانگذار میلیاردر بایننس: به پول اهمیت نمی‌دهم

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیرعامل میلیاردر بایننس (Binance) که با ثروت 20.6 میلیارد دلاری، از ثروتمندترین چهره‌ها در دنیای کریپتو محسوب می‌شود، در مصاحبه جدیدی ادعا کرده که به پول اهمیتی نمی‌دهد.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۷ : ۴۹

شرکت های بزرگ فناوری برای مقابله با دیپ فیک تلاش می کنند

گوگل، فیس بوک، توییتر و سایر شرکت‌های فناوری باید اقداماتی را برای مقابله با دیپ فیک (جعل عمیق) و حساب‌های دیپ فیک در پلتفرم‌های خود انجام دهند، در غیر این صورت با جریمه سنگین اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۴۴

مراقب باشید؛ توکن تتلو هیچ پشتوانه علمی ندارد

انجمن بلاکچین ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به خریداران توکن TNT که با مشارکت تتلو عرضه شده هشدار داد. به گفته این انجمن، توکن مربوطه پشتوانه علمی و سپیدنامه (White Paper) مشخصی ندارد و به شدت پر ریسک است.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۴۳

انویدیا عرضه GTX 1630 و خانواده RTX 4000 را به تأخیر انداخته است

منبعی غیررسمی ادعا می‌کند انویدیا تاریخ رونمایی و عرضه‌ی GTX 1630 را تا مدتی نامعلوم به تأخیر انداخته است. این منبع همچنین از تأخیر یک‌ماهه در عرضه‌ی کارت‌های گرافیک RTX 4000 خبر می‌دهد.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۴۲

سامسونگ شاید گلکسی بادز پرو ۲ را ماه آینده رونمایی کند

با توجه به گفته‌های افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری، ظاهرا سامسونگ قصد دارد ماه آینده از ایربادز گلکسی بادز پرو ۲ رونمایی کند.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۴۱

گوگل با پرداخت ۱۱۸ میلیون دلار شکایت کارمندان زن را تسویه می کند

گوگل تصمیم دارد ۱۱۸ میلیون دلار برای تسویه یک شکایت تبعیض جنسیتی بپردازد که شامل ۱۵ هزار و ۵۰۰ زن است.