مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۱/۳/۳ - ۱۱ : ۲

حذف ۷۰ هزار ویدئوی مربوط به جنگ اوکراین در یوتیوب

یوتیوب ادعا می کند از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه ۲۰۲۲ میلادی، بیش از ۷۰ هزار ویدئو مربوط به این درگیری را حذف کرده است.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۸

ایلان ماسک: ممکن است به طرز مشکوکی کشته شوم!

در جدیدترین توییتی که توسط ایلان ماسک منتشر شده، این ثروتمند برجسته خبر از کشته شدن خود به طرز مشکوکی داده اما منظور ماسک چیست؟
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۸

سایت جیتیمتریکس ایران را تحریم کرد

سایت جیتیمتریک نیز پس از الکسا، کاربران ایرانی را تحریم کرد.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۷

سامسونگ روی توسعه دوربین فوق قوی کار می‌کند

طی مدت 2 سال گذشته، رزولوشن دوربین اصلی گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی سامسونگ روی عدد 108 مگاپیکسل باقی مانده است. اما بر اساس اعلام منابع کره‌ای با عرضه اسمارت‌فون گلکسی S23 اولترا در سال آینده احتمالا تمامی معادلات دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست مجهز به ماژول دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۷

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت کرونا گرفت

بیل گیتس که نامش دوباره در دوران همه‌گیری بر سر زبان‌ها افتاده بود و میلیون‌ها دلار برای مبارزه با کرونا کمک مالی کرده بود، در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به این ویروس مبتلا شده و علائم خفیفی داشته است. او می‌گوید دوز تقویتی واکسن را زده بوده و حالا خودش را قرنطینه کرده است.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۶

بازبین‌های متا در کنیا شاکی شدند

یکی از بازبین های سابق متا در کنیا با ثبت شکایتی علیه شرکت ادعا می کند شرایط کاری نامساعد برای بازبین های پیمانی برخلاف قوانین این کشور آفریقایی است.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۵

ماسک: مسدودی اکانت ترامپ در توییتر را لغو می‌کنم

ایلان ماسک می‌گوید زمانی که قرارداد خرید توییتر را تکمیل کند، مسدودی دسترسی دونالد ترامپ به شبکه اجتماعی توییتر را لغو خواهد کرد. رئیس جمهور قبلی آمریکا اوایل سال 2021 به دلیل نقض مکرر قوانین به‌صورت دائمی از استفاده از این پلتفرم محروم شد.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۴

تاثیر هوش ترکیبی بر مشاغل و آینده فناوری

اکثر کار‌ها در عصر دیجیتال توسط هوش ترکیبی انجام می‌شود که ترکیبی از هوش مصنوعی و هوش انسان است.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۳

هکرها کالج ۱۵۷ ساله را تعطیل کردند

کالج لینکولن در آمریکا اعلام کرد در پی حمله سایبری که ماه گذشته به این مرکز شده برای همیشه تعطیل خواهد شد.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۲

انجمن VESA استاندارد DisplayPort UHBR را معرفی کرد؛ عصر جدید انتقال داده‌ها

انجمن استاندارد الکترونیک ویدیو (VESA)، بالاخره اعلام کرد که اولین اتصالات ویدئویی و نمایشگرهایی که از فناوریDisplayPort UHBR پشتیبانی کرده و نرخ انتقال داده بالاتری از دیسپلی پورت 2 ارائه می‌دهند، تأیید شده‌اند.
۱۴۰۱/۲/۲۶ - ۱۰ : ۲۱

به نظر شما محبوب‌ترین ایموجی در جهان کدام است؟

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر ایموجی (Emoji) یا همان صورتک‌ها بخش بزرگی از ارتباطات متنی مردم را تشکیل می‌دهند. اخیراً محبوب‌ترین و پرکاربردترین ایموجی در کشورهای مختلف جهان مشخص شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
۱۴۰۱/۲/۲۲ - ۱۵ : ۳۹

آیا شارژ بی‌سیم می‌تواند به گوشی آسیب برساند؟

اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچم‌دار هستید، احتمالا پشتیبانی گوشی موردنظر از شارژ بی‌سیم تا حدی برای شما اهمیت دارد. روی هم رفته طی سال‌های گذشته شمار گوشی‌های مبتنی بر فناوری شارژ بی‌سیم به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال برخی کاربران برای استفاده از این فناوری همچنان نگرانی‌های زیادی دارند. به عنوان مثال برخی بر این باور هستند که استفاده از شارژ بی‌سیم، آسیب زیادی به باتری می‌رساند. اما آیا واقعا چنین باوری صحت دارد؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.
۱۴۰۱/۲/۱۹ - ۱۲ : ۶

رقم های باورنکردنی دزدی های دنیای ارزهای دیجیتال

در این مطلب به بزرگترین دزدی های دنیای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم. سرقت‌هایی با ارقامی باورنکردنی و دور از ذهن!
۱۴۰۱/۲/۱۷ - ۱۰ : ۸

حمایت اپل، گوگل و مایکروسافت از آینده‌‌ای بدون رمز عبور

اپل، گوگل و مایکروسافت به نهاد امنیتی FIDO تعهد داده‌اند که از استاندارد «ورود بدون رمز عبور» آن‌ها حمایت کنند و همچنین در طول چند سال آینده، در پلتفرم‌های خود آن را اجرا کنند. با این وجود، کاربران برای وارد شدن به سیستم‌ها دیگر نیازی به استفاده از رمز عبور نخواهند داشت.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۵

نقص فنی تسلا جت شخصی ۳.۵ میلیون دلاری را نابود کرد

یک خودرو هوشمند تسلا به دلیل نقص در عملکرد فناوری پارک خودکار، با یک جت شخصی ۳.۵ میلیون دلاری برخورد کرد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۵

تا سال گذشته 67 درصد از گوشی‌های اندرویدی در معرض خطر حمله هکرها قرار داشتند

طبق گزارش‌های منتشر شده، سه آسیب پذیری کشف شده برای چیپ‌های کوالکام و مدیاتک، اواخر سال گذشته میلادی اصلاح شده‌اند اما گفته می‌شود تا پیش از آن، حدود دو سوم گوشی‌های اندروید در معرض حمله هکرها از راه دور قرار داشته‌اند که فایل‌های رسانه‌ای و مکالمات صوتی کاربران را در دسترس آن‌ها قرار می‌داد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۴

افشای مشخصات اولین تراشه هزار هسته‌ای هوش مصنوعی RISC-V

ظاهراً سامسونگ و برخی دیگر از شرکت‌ها فناوری در حال تست تراشه‌‌ هوش مصنوعی جدیدی هستند که به هزار هسته پردازشی مبتنی بر معماری RISC-V مجهز شده است.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۴

تعمیرکاران نینتندو سوییچ از مشکلات محیط کاری خود می‌گویند

یک ناظر سابق در مرکز تعمیرات کنسول نینتندو سوییچ در ایالات متحده، ادعا کرده است که این شرکت در کنترلرهای معیوب غرق شده است.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۴

گوگل به‌کمک نشانگرهای جدید با افزونه‌های مخرب کروم مبارزه می‌کند

گوگل با اضافه‌کردن قابلیتی جدید به مرورگر خود بیشتر از گذشته با افزونه‌های مخرب مبارزه می‌کند.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۴

ساعت هوشمند گوگل احتمالا با نام «پیکسل واچ» راهی بازار می‌شود

از مدت‌ها قبل شایعاتی شنیده می‌شد که گوگل نیز قصد حضور در بازار «ساعت‌های هوشمند» را دارد و حالا طبق اسناد و شواهد کشف شده، به نظر می‌رسد ساعت هوشمند گوگل «پیکسل واچ» (Pixel Watch) نامیده خواهد شد.